شهردار رستمکلا از بی توجهی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهشهر نسبت به ساماندهی شهر تاریخی ˈ گوهرتپه ˈ برای جذب گردشگر انتقاد کرد.

شهر تاریخی گوهر تپه

 

 

 

به گزارش شرق پرس، علی برهانی در گفتگویی که ایرنا ترتیب آنرا داده بودبه اظهار داشت: شهر تاریخی و باستانی گوهرتپه با توجه به ظرفیت های بالایی که برای جذب گردشگر وتوریست دارد می تواند اقتصاد بهشهر را متحول کند.

 

 

وی افزود : شهر تاریخی گوهر تپه با قدمت بیش از هفت هزار سال به حال خود رها شده و تاکنون زیرساخت مناسب جذب گردشگر و توریست در آن احداث نشده است .

 

 

او ادامه داد : متاسفانه سرپرستی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بهشهر حتی قادر به نصب تابلوی ورودی این مکان گردشگری نیست و از یک سال پیش تاکنون تابلوی ورودی در کنار جاده ورودی این شهر تاریخی به حال خود رها شده است.

 

 

شهرداری رستمکلا گفت : گوهر تپه همانند شهر سوخته در استان سیستان نمونه کم نظیر تمدن شهرسازی ایران در هزاران سال قبل است که اگر برنامه ریزی مناسبی برای بهره برداری از آن صورت بگیرد ، شاهد تحول مثبت در اقتصاد منطقه خواهیم بود .

 

 

وی افزود : با وجود این ظرفیت بسیار مناسب و کم نظیر ، این منطقه ارزشمند تاریخی هیچ درآمدی برای شهر رستمکلا و شهرستان بهشهر ندارد و به دلیل نگهداری نامناسب ، احتمال فرسایش آن نیز وجود دارد.

 

 

گوهر تپه یکی از محوطه های بزرگ پیش از تاریخ شمال ایران در دو کیلومتری شمال غربی شهر رستمکلا واقع است .

 

 

شهردار رستمکلا به راه اندازی بازارچه نوروزی در این شهر اشاره کرد و گفت : با هدف جذب گردشگر و فراهم کردن زمینه کسب درآمد این بازارچه با ۱۵ غرفه و در زمینی به مساحت سه هزار متر راه اندازی می شود .

 

 

وی افزود : این بازارچه که شامل صنایع دستی ، پخت نان محلی ، پخت غذا و شیرینی و دیگر آیین های این منطقه است ، از ۲۵ اسفند فعالیت خود را آغاز می کند و تا زمان اتمام سفرهای نوروزی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

 

 

برهانی گفت : همچنین دو باب مدرسه و یک مسجد این شهر نیز آماده خدمت رسانی به مسافران در این ایام است که امیدواریم بتوانیم با معرفی درست جاذبه های گردشگری این شهر ، شاهد حضور و استقبال گردشگران از قابلیت های آن باشیم.