احمد حسین زادگان با اشاره به کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم و مسافران گفت : ادامه سفرهای نوروزی در هفته دوم فروردین تشدید کننده مشکلات ناشی از کرونا خواهد بود ...

شرق پرس : احمد حسین زادگان در حاشیه نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود : رنگ بندی آبی و زرد به معنای بی خطر بودن مازندران نیست و لازم است هم میهنان با پرهیز از سفر، کرونا ویروس را سوغات نبرند .

نماینده عالی دولت در مازندران با با بیان اینکه روزهای پایانی سال ۹۹ و هفته نخست سال جدید، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم و مسافران بشدت کاهش یافته، از شهروندان و مسافران خواست تا ضمن رعایت سفت و سخت پروتکل های بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی را هم رعایت کنند و حتی المقدور در خانه بمانند.

حسین زادگان با ابراز نگرانی از شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در هفت شهرستان مازندران ، ادامه سفرهای نوروزی در هفته دوم سال را تشدید کننده مشکلات هم برای هم استانی‌ها و هم مسافرانی دانست و از اجرای محدودیت های جدید کرونایی در استان خبر داد.

وی با اعلام این که ستاد ملی کرونا هم مصوبات جدید کرونایی داشته است ، توضیح داد : بر اساس این مصوبات از این پس در شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی، به دلیل تغییر ساعت رسمی کشور، محدودیت ترددهای شبانه از ساعت ۹ شب به ساعت ۱۰ شب تغییر پیدا کرد.

حسین زادگان در خصوص تشدید محدودیت‌ها نیز گفت: در هفته دوم نوروز محدودیت‌های سختگیرانه تری برای رستوران‌ها اعمال و بزودی اطلاع رسانی می شود.

طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل روند بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان از چهار روز پیش بار دیگر افزایشی شد و در حال حاضر ۵۳۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های مازندران بستری هستند.