حجت الاسلام میراحمدی گفت : مسوولان استان فقط به حضور در گلوگاه و بازدیدهای بدون نتیجه اکتفا می کنند و توجهی به مشکلات فراوان مردم این شهر و لزوم برنامه ریزی برای رفع آن ندارند.

امام جمعه گلوگاه میراحمدی

 

حجت الاسلام میراحمدی گفت : مسوولان استان فقط به حضور در گلوگاه و بازدیدهای بدون نتیجه اکتفا می کنند و توجهی به مشکلات فراوان مردم این شهر و لزوم برنامه ریزی برای رفع آن ندارند.

 

 

به گزارش شرق پرس،  ایشان در گفتگو با ایرنا اظهار داشتند: کمبود فرصت های شغلی و برطرف نشدن مشکلات فراوان مصدومان و حادثه دیدگان دکل بندی ، وارد کننده بیشترین آسیب به پیکره اجتماعی و هویتی این شهر است .

 

 

امام جمعه گلوگاه گفت : در گلوگاه هیچ واحد صنعتی بزرگی که بتواند موجب ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان این شهر شود ، وجود ندارد که همین عامل زمینه ساز انحراف جوانان و روی آوردن آن ها به مشاغل کاذب می شود .

 

وی افزود : مسوولان باید قول های خود را عملی کنند و اگر قادر به تحقق آن نیستند ، توقع برآورده شدن آن را در مردم ایجاد نکنند .

 

 

او به مشکلات دکل بندان و حادثه دیدگان این شغل سخت اشاره کرد و ادامه داد : جوانان دکل بند گلوگاه که تنها متخصصان نصب دکل های برق در کشور هستند ، با مشکلات متعددی مانند نداشتن چتر حمایتی بیمه به حال خود رها شده اند.

 

 

امام جمعه گلوگاه گفت : بیش از صد نفر از شاغلین این صنعت تاکنون جان خود را در راه ساخت این دکل ها و سقوط از دکل ها از دست داده اند و تعداد بسیاری نیز دچار مصدومیت و مجرحیت شده اند که لازم است مسوولین توجه بیشتری به این افراد و خانواده های آن ها داشته باشند .

 

 

وی به آمار بالای بیکاری این شهر اشاره کرد و افزود : یکی از مواردی که می تواند موجب حل این مشکل شود ، توزیع عادلانه امکانات و فراهم شدن زمینه برای ورود سرمایه گذاران است .

 

 

میراحمدی گفت : بی تفاوتی فراوان مسوولان استان به گلوگاه و گسیل همه امکانات و خدمات به شهرهای غرب مازندران ، مسند نشینان استان گلستان را برای الحاق این شهرستان به استان خود ، آماده و مهیا کرده است .

 

 

امام جمعه گلوگاه به برخی مشکلات بهداشتی این شهر اشاره کرد و افزود : به رغم وعده های مسوولان نسبت به تجهیز بیمارستان ثامن این شهر ، امکانات این مرکز درمانی از حد و اندازه های یک درمانگاه معمولی نیز فراتر نرفته است .

 

 

وی ادامه داد : به دلیل مساعد نبودن شرایط درمان در این مرکز ، مردم شهر و روستاهای گلوگاه مجبور به حضور در بیمارستان های شهرهای اطراف می شوند که این کار ، مستلزم صرف هزینه های فراوان است .

 

 

میراحمدی گفت : در  برخی موارد ، ساکنین روستاهای بالادست به دلیل طولانی بودن مسیر تا رسیدن به بیمارستان شهرهای مجاور ، هزینه ای معادل هزینه درمان و دارو را برای هزینه رفت و آمد ، پرداخت می کنند .

 

 

وی بر لزوم حضور پزشک متخصص در بیمارستان این شهر تاکید کرد و افزود : بیمارستان بدون پزشک متخصص ، تفاوتی با درمانگاه روستایی ندارد .

 

 

میراحمدی به کمبودهای ورزشی جوانان این شهر اشاره کرد و گفت : سرانه ورزشی هر گلوگاهی در مقایسه با دیگر شهرهای استان بسیار کم و ناچیز است که بیشتر شدن این سرانه ، نیازمند همت مسوولان در احداث امکان ورزشی است .

 

 

وی اظهار کرد : جوانان گلوگاهی در گذشته نشان داده اند دارای توانمندی و ظرفیت های فراوانی در رشته های ورزشی هستند که استفاده صحیح از آن ها ، علاوه بر کسب افتخارات بیشتر ، موجب دوری آن ها از آسیب های اجتماعی می شود.

 

 

امام جمعه گلوگاه همچنین خواستار استقرار یک واحد دانشگاه دولتی در این شهر شد و گفت : در همه شهرستان های استان ، دانشگاه دولتی فعالیت می کند اما شهر گلوگاه از وجود این نعمت که می تواند نقش موثری در تحول اقتصادی شهر داشته باشد محروم است .

 

 

وی از تخصیص اندک اعتبارات به این شهرستان انتقاد کرد و افزود : این بودجه ها که به صورت قطره ای در اختیار گلوگاه قرار می گیرد ، هیچ دردی از دردهای فراوان این شهر درمان نخواهد کرد .