پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد طبق آمار راهنمایی و رانندگی بیشترین کشته ها در محور برون شهری و راه روستایی با ۳۸۰ نفر در ۱۰ ماهه امسال بوده که که ۱۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است ...

شرق مازندران : تازه ترین گزارش پزشکی قانونی مازندران روز یکشنبه منتشر و در آن اعلام شده است که از مجموع تلفات رانندگی امسال در مازندران۴۰۴ نفر مرد و بقیه زن بودند.

بنابر این گزارش بیشترین فوتی ها در شهرستان های ساری با ۶۸ نفر ، آمل با ۶۴ و بابل با ۶۱ نفر ثبت شد. کمترین آمار قربانیان تصادف هم مربوط به شهرستان فریدونکنار با هشت نفر بود.

پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد طبق آمار راهنمایی و رانندگی بیشترین کشته ها در محور برون شهری و راه روستایی با ۳۸۰ نفر در ۱۰ ماهه امسال بوده که که ۱۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است .

بنابراین گزارش ۱۴۵ نفر در حوادث رانندگی درون شهری مازندران جان باختند که این آمار یک درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

افزایش یک درصدی مصدومان

پزشکی قانونی مازندران آمار مصدومان در ۱۰ ماهه امسال را که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شدند ، ۱۱هزارو ۱۲۲ نفر اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افرایش داشته است.

طبق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران ۴۰ درصد قربانیان تصادفات رانندگی در استان عابران پیاده هستند که بیشترشان بالای ۶۰ سال سن دارند .

بر اساس آمار رسمی نیروی انتظامی ۷۰ تا ۹۰ درصد علت مرگ‌ها و آسیب‌های تصادفات ناشی از خطای انسانی است. بی توجهی به جلو، صحبت کردن با موبایل، غذا خوردن و شوخی کردن هنگام رانندگی، سرعت بالا، انحراف به چپ از جمله مهم‌ترین خطاهای انسانی هنگام رانندگی محسوب می‌شود.

مازندران دارای ۶۳ نقطه شهری در قالب ۲۲ شهرستان است و بیش از ۵۵ درصد از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان هم در نقاط شهری زندگی می کنند.