حسین حسن نژاد با اشاره به توفیقات مهم دولت تدبیر و امید به ویژه در حوزه سلامت و بودجه، تصریح كرد: اما اطلاع رسانی مناسبی در این بخش ها انجام نشد و مردم به خوبی با ابعاد مهم این طرح ها آشنا نیستند.

 

 

hasannejad51

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران، با تاکید بر نقش مهم اطلاع رسانی در کشور، گفت: رسانه ها باید به هوشیاری مردم و مدیران کمک کنند.

 

 

به گزارش شرق پرس، حسین حسن نژاد در جلسه کمیته سیاسی و اجتماعی شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به نقش اساسی وزارت کشور به عنوان دستگاهی فرابخشی و تصمیم ساز، بیان داشت: بر همین منوال، تمامی اقدامات در استان نیز به نوعی با هماهنگی استانداری صورت می پذیرد.

 

وی ادامه داد: به همین دلیل استانداری مرجع اصلی خبر و پاسخگویی در استان و نیازمند ساماندهی امور مربوط به اطلاع رسانی است.

 

حسن نژاد با بیان اینکه شورای اطلاع رسانی استان با همین نگاه تشکیل شد، اذعان داشت: برای این شورا دو کمیته “سیاسی و اجتماعی” و “زیربنایی و اقتصادی” تعریف شده است.

 

وی یکی از مهم ترین وظایف کمیته سیاسی و اجتماعی را تلاش برای ساماندهی و گردش درست اطلاعات در این حوزه دانست و افزود: نظرات کارشناسان این حوزه در این جلسه بحث و بررسی و سپس دراختیار شورای اطلاع رسانی قرار خواهد گرفت.

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری با اشاره به توفیقات مهم دولت تدبیر و امید به ویژه در حوزه سلامت و بودجه، تصریح کرد: اما اطلاع رسانی مناسبی در این بخش ها انجام نشد و مردم به خوبی با ابعاد مهم این طرح ها آشنا نیستند.

 

حسن نژاد تاکید کرد: اگر اعتقاد داریم که دانستن حق مردم است، وظیفه ماست که اطلاعات درست و کانالیزه شده را در اختیار مردم قرار دهیم.

 

وی رسانه ها را فرصت ارتباط با مردم دانست و گفت: رسانه ها باید با رفتار حرفه ای، ضمن اطلاع رسانی از افکار عمومی و نیازهای مردم، هوشیاری مدیران را تقویت نمایند.

 

حسن نژاد با اشاره به اینکه همه باید از سیاست های عمومی دولت دفاع کنند، تصریح کرد: باید با کمک رسانه ها، فهم عمومی نسبت به سیاست ها و برنامه های دولت ایجاد شود.

 

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در حوزه اطلاع رسانی مظلوم واقع شده است، اظهار داشت: وظیفه شورای اطلاع رسانی سیاست گذاری برای توسعه اطلاع رسانی در زمینه اقدامات و فعالیت های دولت است.

 

احمد مظفری ساماندهی مسائل مربوط به اطلاع رسانی در استان را یکی دیگر از وظایف این شورا دانست و افزود: یکی از چالش های ما در این بخش، گسترش رسانه ها به ویژه افزایش چشم گیر رسانه های مجازی است که باید از این بسترهای جدید برای اطلاع رسانی بیشتر استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه کمیته ها نقش بازوان شورای اطلاع رسانی را ایفا می کنند، تصریح نمود: این دو کمیته، محورهای کلیدی مباحث مطروحه در شورا را تهیه و تدوین خواهند کرد.

 

دبیر شورای اطلاع رسانی استان از همه دستگاه های اجرایی استان خواست تا در حوزه اطلاع رسانی از عملکرد خود، جدی تر و با دغدغه بیشتر ورود کنند.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه کمیته های شورای اطلاع رسانی از ۴ کمیته به ۲ کمیته کاهش یافت، اذعان داشت: این کار با هدف کیفی سازی فعالیت کمیته ها صورت گرفته است.

 

علی شادمان با بیان اینکه ماحصل اقدامات ما درنهایت باید به شورای اطلاع رسانی کمک کند، تاکید کرد: اطلاع رسانی از فعالیت های دولت باید همگام و همسو با رویکرد دولت تدبیر و امید صورت گیرد.

 

وی با تاکید بر اطلاع رسانی شفاف و حق محور، اظهار داشت: در دولتی که افتخارش عمل بر اساس منطق است، اطلاع رسانی باید همراه با راستی باشد یعنی اگر در جایی کاستی هم وجود دارد صادقانه به اطلاع مردم برسانیم.

 

به گزارش مهر, مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اضافه کرد: باید سازوکاری تهیه شود که اخبار و رویدادها به روز و ساعت و هم چنین در برخی موضوعات تحلیل و تبیین، با تامل بیشتر و به صورت دقیق در اختیار رسانه ها قرار گیرد.