اسناد واگذاری رایگان املاک علوی به روستائیان در مجموع 5 هزار و 500 فقره بود که هزار فقره آن در روستای جامخانه میاندورود واگذار شد

به گزارش شرق پرس رییس بنیاد مستضعفان ،در حاشیه آئین واگذاری بیش ازهزار فقره اسناد املاک علوی به روستائیان مازندران در روستای جامخانه شهرستان میاندرود گفت: در اجرای طرح محرومیت‌زدایی و اهداء اسناد واگذاری املاک علوی به مردم مناطق کم برخوردار کشور، بیش از ۵هزارو ۵۰۰ سند زمین‌ مسکونی و کشاورزی به اهالی شهرستان‌های بندرترکمن و بندرگز استان گلستان و میاندورود مازندران بصورت رایگان تحویل شد.
محمدسعیدی کیا افزود: از این تعداد سه هزارسند در روستای نیازآباد بندر ترکمن، بیش از هزار و پانصد سند در بندرگز و بیش از هزار سند به اهالی روستای جامخانه شهرستان میاندورود واگذار شد.
رییس بنیاد مستضعفان ، ارزش۶ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین‌ مسکونی و کشاورزی واگذار شده به روستائیان را بیش از ۱۵۳ میلیارد تومان اعلام کرد.
به گزارش صداوسیما, زمین های بنیاد علوی زمین هایی است که در دوره پهلوی از مالکان آن گرفته شده و به نام بنیاد پهلوی سند خوردکه پس از انقلاب اسلامی در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و با تاسیس بنیاد علوی درسال ۸۴ ، بر اساس مقررات مصوب سال ۹۱ ، اسناد بخشی از زمین های بنیاد علوی برای افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی ،رایگان صادر می شود.