از دیگر روی برای برخی پست و میز آنقدر مهم و حیاطی است که بخاطر اتفاقهای بزرگی مثل حوادث اخیر در مازندران ( از برف غرب مازندران و کوتاهی در کمک به مردم محاصره در برف تا سیل شرق مازندران که در همین مورد جدید سه کشته در پی داشت و خسارتهای میلیاردی به مردم و بیت المال تحمیل شد) مسئولی حتی حاضر به عذرخواهی نمی شود و شاید استعفا و عذرخواهی کم کاربرد ترین کلمات در محاورات میان مسئولان بشمار می آید

 

 چند روز قبل سانحه برخورد دو قطار در مسیر تهران –  مشهد  که موجب فوت یک نفر و زخمی شدن چند نفر دیگر شد با همه تلخی هایی که داشت منجر به یک اتفاق خوش آیند شد که شایسته تقدیر است, آنهم استعفای یک مقام مسئول در پی این حادثه !

 

 

 

شرق پرس– استعفای مدیرکل راه‌آهن شمال شرق کشور از آن جهت  جای تشکر دارد که شاید بسان یک تلنگر برای مدیران ما باشد که در پی بروز رویدادها و حوادث ناخوشایند در مجموعه تحت امر, راه دیگری هم بغیر از توجیه و متهم کردن دیگران وجود دارد و آنهم استعفا ! مسئله ای که در دیگر کشورها کاملاً جا افتاده است و این نکته را گوشزد می کند که در پی قبول مسئولیت باید پاسخگوی تمامی اتفاقات زیرمجموعه بود.

 

در مورد غرق شدن یک کشتی در کره جنوبی دیدیم که نخست وزیر یک کشور از مردم عذرخواهی و از سمت خود کناره گیری می کند تا به این وسیله مرهمی هر چند کوچک بر زخم خانواده حادثه دیدگان شود و همچنین درس عبرتی باشد برای مسئولان دیگر تا بدانند کوچکترین قصور بزرگترین تنبیه را در پی خواهد داشت.

 

البته عذرخواهی در فرهنگ دیگر ملل تنها لقلقه زبان نیست و شنیده شد که مسئولی بخاطر فرار از عذرخواهی حتی اقدام به خودکشی هم کرده است !  همه اینها نشان از حس مسئولیت پذیری بالای برخی ها دارد که باید از آن درس گرفت.

 

از دیگر روی برای برخی پست و میز آنقدر مهم و حیاطی است که بخاطر اتفاقهای بزرگی مثل حوادث اخیر در مازندران ( از برف غرب مازندران و کوتاهی در کمک به مردم محاصره در برف تا سیل شرق مازندران که در همین مورد جدید سه کشته در پی داشت و خسارتهای میلیاردی به مردم و بیت المال تحمیل شد) مسئولی حتی حاضر به عذرخواهی نمی شود و شاید استعفا و عذرخواهی کم کاربرد ترین کلمات در محاورات میان مسئولان بشمار می آید. تنها کاری که پس از بروز رویدادهای تلخ از برخی سر میزند براه انداختن ” کی بود کی بود ”  و دیگر هیچ …

 

ریشه یابی و آسیب شناسی نپذیرفتن مسئولیت حوادث در رفتار مدیران ما در این مجال نمی گنجد ولی امیدواریم استعفای مدیر کل راه آهن شاهرود الگویی باشد برای همه ی مدیرانی که آمده اند برای ماندن و هرگز نرفتن.