سفیر اتریش در سفر به غرب مازندران گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، کنسرت سمفونیک و هفته فیلم اروپایی پیشنهاد اتریش به حوزه فرهنگی مازندران است

به گزارش شرق پرس اشتفان شُلتس سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران در نشست مشترک با استاندار و مسئولان استان که به میزبانی رامسر برگزار شد گفت: تا جایی که میتوانیم به استان‌ها سفر کنیم و با برقراری ارتباط با بنگاه‌های اقتصادی به دنبال راهکاری در رفع مشکلات برجام هستیم.

او هدف عمده این سفر را شناخت ظرفیت‌ها و توسعه همکاری‌ها عنوان کرد افزود: حمایت از توسعه بخش خصوصی و راهبرد‌های مقام معظم رهبری ایران یکی از اهداف این سفر است.

او در بخشی دیگر از سحنان خود با تاکید بر مبادلات گردشگری و فرهنگی با مازندران گفت: از مدیریت خوب ۳۸۰ کیلومتر سواحل مازندران قدردانی کرد و گفت: رامسر شهر جهانی و برای ما شناخته شده است که نمونخ بارز پایداری گردشگری است

وی از شناسایی سه راهبرد و ظرفیت همکاری بین مازندران و اتریش خبر داد و افزود: در حوزه گردشگری تفاهمات خوبی بین این استان و اتریش وجود دارد که حضور ۱۵۰ میلیون نفر شب گردشگر سال گذشته به این کشور اتریش گواه این ادعا است.

سفیر اتریش گفت: ۲۵ سپتامبر امسال سمپوزیم مشترک گردشگری بین ایران و اتریش برقرار خواهد شد که از مازندران میخواهیم حضور پررنگی در این سمپوزیم داشته باشد.

او افزود: در دو حوزه کشاورزی و صنعتی بخصوص چوب و کاغذ آمادگی همکاری‌های نزدیک با مازندران هستیم.

اشتفان شُلتس سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های فرهنگی را بسیار مهم دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، کنسرت سمفونیک و هفته فیلم اروپایی پیشنهاد اتریش به حوزه فرهنگی مازندران است.

او به تسهیل روادید بین این دو کشور اشاره کرد و گفت: تمایل داریم تعداد روادید سالیانه را با ایران دوبرابر کنیم.

سفیر اتریش افزود: نداشتن اطلاعات کافی و کیفیت پایین درخواست‌ها عامل مهم در رد روادید است که باید در این حوزه بیش از پیش اطلاع رسانی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او در پایان اقدامات فوری امدادی و نظامی در سیل اخیر مازندران را بسیار ارزشمند دانست و از دست اندرکاران استان در رفع بحران قدردانی کرد.