فلاح‌جلودار با تاکید بر اینکه مشکلات فرهنگیان با ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش باید برطرف شود، اظهار داشت: 25 درصد جمعیت استان مازندران دانشجو و دانش‌آموز هستند.

 

استاندار: 25 درصد جمعیت مازندران دانش آموز یا دانشجو هستند

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه مشکلات فرهنگیان با ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش باید برطرف شود، گفت: ۲۵ درصد جمعیت استان مازندران دانشجو و دانش‌آموز هستند.

 

به گزارش شرق پرس ربیع فلاح‌جلودار صبح سه شنبه در آیین نواخته شدن زنگ مهر که با حضور مسئولان کشوری و استانی در دبیرستان دخترانه زنده یاد پروین ناحیه دو مرکز مازندران برگزار شد، اظهار داشت: با مدیریت مترقی جهادی باید برای حل همه مشکلات در جامعه تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس به ما آموخت باید چگونه استقلال داشته باشیم، افزود: هفته دفاع مقدس صیانت از ارزش‌های اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را به ما آموخت.

 

فلاح‌جلودار فرهنگ را زیر بنای همه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه دانست و ادامه داد: توسعه همه جانبه در صورتی محقق می‌شود که آموزش و پرورش توانمندی داشته باشیم.

 

وی یادآور شد: آموزش و پرورش توسعه یافته به فرهنگی عمومی جامعه و آموزش عالی محتوا می‎‌بخشد.

 

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی جامعه و اثربخش آموزش و پرورش باید مورد پایش قرار گیرد، تصریح کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی در ساختار و شکل‌گیری وضعیت اجتماعی جامعه دخالت دارند.

 

فلاح‌جلودار مازندران را استانی نخبه‌پرور و حائز رتبه برتر علمی در کشور دانست و گفت: با توجه به این جایگاه علمی مازندران در کشور هنوز استان برخورداری محسوب نمی‌شویم.

 

وی با اشاره به اینکه مدیریت آینده کشور به دست دانشجویان و دانش‎آموزان اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشجویان و نخبه‌های مازندران علت عقب ماندگی استان را واکاوی کنند و به ما ارائه دهند.

 

فلاح‌جلودار با بیان اینکه استان مازندران در جریان سیاست‌زدگی قرار گرفته است، تصریح کرد: وقتی مسائل و دیدگاه‌های سیاسی مطرح می‌شود باید تفکر و مدیریت در این زمینه خروجی مناسبی برای استان داشته باشد.

 

وی دولت تدبیر و امید را دولتی فراجناحی دانست و گفت: دولت یازدهم از همه سلایق سیاسی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کرده و ما هم در مازندران این گونه اقدام می‌کنیم.

 

فلاح‌جلودار شعار رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی را زایده تفکر دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی باید با مدیریت جهادی رقم زده شود.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مظهر امید در جامعه است، افزود: از تمام ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش برای توسعه کشور و استان باید استفاده شود.

 

فلاح‌جلودار با تاکید بر اینکه مشکلات فرهنگیان با ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش باید برطرف شود، اظهار داشت: ۲۵ درصد جمعیت استان مازندران دانشجو و دانش‌آموز هستند.

 

وی وجود ۲۱ هزار و ۷۰۰ کلاس درس، ۴ هزار مدرسه و فعالیت ۴۲ هزار فرهنگی را ظرفیتی برای توسعه فرهنگی مازندران دانست و ابراز داشت: پژوهش و تحقیق محوری باید سرلوحه همه فعالیت‌های استان قرار گیرد.