استاندار مازندران گفت: برای رسیدن مازندران به جایگاه واقعی باید حاشیه‌سازی را کم کنیم و مازندران دو سال برای رسیدن به جایگاه واقعی‌اش فاصله دارد.  به گزارش شرق پرس،  ربیع فلاح‌جلودار صبح امروز در همایش تجلیل از مقام استاد در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: در سال ۸۴ هزینه جاری دستگاه‌های اجرایی کشور […]

 

استاندار مازندران گفت: برای رسیدن مازندران به جایگاه واقعی باید حاشیه‌سازی را کم کنیم و مازندران دو سال برای رسیدن به جایگاه واقعی‌اش فاصله دارد.

 به گزارش شرق پرس،  ربیع فلاح‌جلودار صبح امروز در همایش تجلیل از مقام استاد در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: در سال ۸۴ هزینه جاری دستگاه‌های اجرایی کشور ۲۵ هزار میلیارد تومان بوده که در سال ۹۲ به ۱۲۵ هزار میلیارد رسید.

وی افزود: با مطرح شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار بود ۵۰ درصد درآمد هدفمندی برای هزینه‌های تولید صرف شود و مابقی به مردم پرداخت شود.

استاندار مازندران بیان داشت: تا پایان سال ۹۲ درآمدی که در این مدت از درآمد افزایش حامل‌های انرژی به دست آمد ۸۰ هزار میلیارد تومان بوده است و دولت ۱۲۵ هزار میلیارد تومان پرداختی به مردم داشته است یعنی ۴۵ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی خارج شد.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ دولت تصمیم گرفت قانون هدفمندی یارانه‌ها را با شیوه مناسب‌تر ادامه دهد.

فلاح‌جلودار درباره وضعیت بودجه سال جاری گفت: در سال‌جاری ۸۵ درصد بودجه جاری و ۱۵ درصد عمرانی است.

وی به برنامه‌ریزی دولت برای خارج کردن افراد با درآمد مناسب از دریافت یارانه اشاره کرد و افزود: دو هزار میلیارد تومان از محل انصراف افراد عاید دولت شد.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: در بودجه سال جاری، دولت مبلغ ۱۱ هزار میلیارد تومان را به بخش سلامت و تولید اختصاص داد و برای خارج کردن کشور از رکود باید شرایط عرضه و تقاضا را فراهم کنیم.

این مسئول ادامه داد: دولت رویکرد خوبی برای سلامت در نظر دارد به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه هزار میلیارد تومان در بخش سلامت ارائه داد.

فلاح جلودار با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بیمارستانی در مازندران مطرح کرد: براساس برنامه‌های اعلام شده ۶ بیمارستان در دست ساخت مازندران در سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی به تصمیم دولت برای کاهش تورم در کشور اشاره و تاکید کرد: تلاش دولت این است که تورم ۴۵ درصدی حال حاضر را به ۳۴ درصد در مرداد ماه برساند و رشد اقتصادی کشور را دو درصد افزایش دهد.

این مسئول گفت: امسال دولت به  زیرساخت‌ها به ویژه محورهای مهم استان توجه ویژه‌ای کرد به طوری که برای چهار بانده کردن محور هراز  ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد تا این پروژه امسال به پایان برسد و برای محور سوادکوه نیز ۸۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد.

وی به برنامه‌ریزی دولت برای ساماندهی  بزرگراه قائمشهر تا ۱۰ کیلومتری ساری نیز اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح نیاز به سرمایه‌گذار داریم که با اجرای این پروژه مشکلات موجود در این محور به کلی رفع می‌شود.

فلاح‌جلودار با اعلام اینکه مازندران قطب کشاورزی کشور است، خاطر نشان کرد: با وجود بارندگی متعددی که در استان شاهد آن هستیم رودخانه‌های استان با کم‌آبی مواجه هستند به همین منظور باید طرح زهکشی و اصلاح اراضی کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

وی مهم‌ترین مشکل استان را برنامه‌ریزی برای اجرای کار بدون مطالعه از پیش تعیین شده عنوان کرد و ادامه داد: باید نسبت به تغییر کاربری اراضی استان اقدام اساسی انجام شود.

به گزارش فارس استاندار مازندران در پایان خواستار اتمام حاشیه‌سازی برای مسئولان استان شد و گفت: برای توسعه استان نیاز است حاشیه‌سازی را در استان کاهش دهیم و بنده اطمینان می‌دهم مازندران دو سال دیگر به جایگاه اصلی‌اش در کشور می‌رسد.

 

/انتهای خبر