هیچ یک از سه فرودگاه استان در حد بین المللی نیست و هیچ یک از کمربندیها نیز به بهره برداری نرسیده ودر زمینه راه آهن زیر ساخت مناسبی انجام نشد     شرق پرس: استاندار مازندران با اشاره به این که کارهای زیرساختی بسیار محدود انجام شده است افزود : هیچ یک از سه […]

 

هیچ یک از سه فرودگاه استان در حد بین المللی نیست و هیچ یک از کمربندیها نیز به بهره برداری نرسیده ودر زمینه راه آهن زیر ساخت مناسبی انجام نشد

 

 

شرق پرس: استاندار مازندران با اشاره به این که کارهای زیرساختی بسیار محدود انجام شده است افزود : هیچ یک از سه فرودگاه استان در حد بین المللی نیست و هیچ یک از کمربندیها نیز به بهره برداری نرسیده ودر زمینه راه آهن زیر ساخت مناسبی انجام نشده که غرب استان وضعیت بدتری نسبت به مرکز دارد .

به گزارش خبرنگار مهر، ربیع فلاح عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان که در سالن شماره یک استانداری  برگزار شد گفت: مازندران جزو استانهای مهم کشور هست که با ۴۰۰ کیلومتر مرز آبی کارهای زیربنایی مهمی در آن انجام نشده است.

فلاح گفت : با وجود بارندگی بیش از ۷۰۰ میلیمتر و ورود بیش از ۸۰۰ متر مکعب آب به دریا ضریب برخورداری از آب شرب در مازندران کمتر از سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به مشکل  پسماند تصریح کرد :اقدامات اولیه در استان انجام شده است و با یک مدیریت منسجم در حال ساماندهی است .

استاندار مازندران با بیان این که اراضی مازندران در چند سال گذشته تخریب و رها شده است افزود : ۱۲ هزار پرونده و ۱۱ هزارو ۵۰۰ رای صادر شده که از این میزان ۵۰۰ رای اجرا شده که این اقدامات کفایت موضوع را نمی کند .

بودجه پسماند کل استان تامین شده است

استاندار مازندران با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان افزود : از روزی که آمدم بحث سرمایه گذاری خصوصی را جدی گرفتم، باید به سرمایه گذاران احترام گذاشته و همکاری لازم با آنان شود.

فلاح با اعلام ۱۹۲ غریق در سال ۹۲ خواستار توجه جدی فرمانداران به طرح دریا شد.

وی با تاکید بر جدی گرفتن طرح سالم سازی دریا و ممنوعیت شنا در ایام تابستان افزود :تعداد غرق شدگان دریا در مازندران نباید ناتوانی مدیریت مدیران استان تلقی شود.

استاندار مازندران  با اشاره به اعتبار صندوق توسعه ملی که بیش از ۶ هزار میلیارد تومان است خواستار به کار گیری اعتبار صندوق توسعه ملی برای پیشرفت استان شد.

فلاح با اشاره به مراودات و مذاکرات انجام شده با استانداران دو استان آستاراخان روسیه و منگستائو افزود: این دو استان تمایل خود را برای مبادلات تجاری و استفاده از محصولات کشاورزی وگل و گیاه مازندران اعلام داشته اند.

وی با اشاره به مشکل قرنطینه کالا درشمال ایران و کشورهای cis افزود : مشکل قرنطینه حل شده و مابقی پیگیریها در این زمینه با بخش خصوصی است .

استاندار مازندران با بیان این که پسماند استان در وضعیت بحرانی قرار دارد افزود : با این که کارهای خوبی انجام شده ولی کافی نیست وبا رایزنی‌های انجام شده بودجه ساماندهی پسماند استان تامین شد.

وی تاکید کرد: هر یک از شهرستانهای استان در زمینه پسماند طرحهای خود را به استانداری اعلام و بودجه مورد نیاز خود را دریافت کنند .

فلاح طرح متروی قائمشهر به ساری،تردد دریایی و همچنین برقی کردن برخی از راههای استان را از جمله طرحهایی برشمرد که با وزیر راه مطرح کرده و در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به تغییر کاربریها ی غیر مجاز در استان افزود :توافق نامه ای با شورای عالی ساخت و ساز کشورو سازمان نظام مهندسی استان به امضا رسیده تا با مطالعه دقیق و جامع مازندران نقاطی که اجازه ساخت و ساز داده می شود مشخص گرددو این موضوع به عنوان یک طرح ملی در حال بررسی است .

به گزارش مهر، فلاح خواستار پیگیری جدی و اقدامات اجرایی در ارتباط با ساخت و ساز شد و افزود : خط قرمز ما در این زمینه قانون است که باید اجرا شود.

 

/انتهای خبر