استاندار مازندران با تاکید بر لزوم توسعه بندر امیرآباد گفت : بندر امیرآباد بهشهر با تکمیل طرح های در دست اقدام به بزرگترین منطقه کارآفرینی و تولید کشور تبدیل می شود .

 

 

 

 

به گزارش شرق پرس،  ربیع فلاح روز جمعه در بهشهر اظهار کرد : در حال حاضر سرمایه گذاران متعددی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی اعلام کرده اند که با حضور این سرمایه گذاران در کمتر از یک سال آینده بندر امیرآباد توسعه فراوانی یافته و به مرکزی بسیارمهم در اقتصاد ایران تبدیل خواهد شد .

 

 

وی به دیگر ظرفیت های موجود در شهرستان بهشهر اشاره کرد و گفت : وجود آثار باستانی متعدد مربوط به دوره های تاریخی گوناگون ، جنگل های زیبا ، تالاب میانکاله و سواحل دریای خزر ، بهشهر را به منطقه ای سرشار از امکانات و توانمندی تبدیل کرده و لزوم توجه به این بخش را بیشتر می کند .

 

 

استاندار مازندران افزود : برخی از کشورها با سرمایه گذاری در بخش های گوناگون گردشگری و زمینه سازی برای حضور مسافر ، همه درآمدهای خود را از این بخش تامین می کنند که لازم است به این بخش با فراهم کردن زیرساخت های لازم توجه شود .

 

 

فلاح ادامه داد : دولت موافق بهره برداری از جنگل ها نیست و فقط درخت های شکسته شده و دارای امراض مختلف اجازه قطع شدن و بهره برداری دارند .

 

 

وی گفت : طرح هایی که در جنگل ها اجرا می شود باید قالبی گردشگری داشته باشد و با استفاده از سرمایه گذاران ، در کنار حفظ و انتقال این سرمایه طبیعی به نسل های آینده ، هزاران شغل در کنار آن ایجاد کرد .

 

 

استاندار مازندران بر لزوم تغییر کشاورزی سنتی در مازندران اشاره کرد و گفت : اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان ، زمین های کشاورزی مازندران زه کشی و نوسازی می شوند .

 

 

فلاح افزود : کشاورزی شغل سنتی مردم مازندران به خصوص شهر بهشهر است و بطور قطع آبگیری سد گلورد در سال ۹۳ ، موجب رونق بیشتر این شغل و افزایش محصولات کشاورزی خواهد شد .

 

 

وی به احداث پالایشگاه در بهشهر اشاره کرد و گفت : نباید به دلیل وجود ظرفیت های کشاورزی در منطقه ، از احداث صنایع بزرگ در استان جلوگیری کرد .

 

 

استاندار مازندران گفت : این گونه زیرساخت ها که موجب رونق بیش از پیش استان می شود باید سال ها قبل احداث و در اختیار مردم قرار می گرفت .

 

 

فلاح بیان کرد : پالایشگاه بهشهر که تولیداتی متناسب با بازار روز جهان تولید خواهد کرد ، پس از بهره برداری نیازمند استفاده از ۱۰ هزار مهندس و تکنیسین و نیروی کار است که می تواند بخش زیادی از مشکل بیکاری جوانان منطقه را برطرف کند .

ایرنا