رییس این دانشگاه در آیین تجلیل از  استادان نمونه دانشگاه مازندران، به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور اشاره کرد و گفت : در طرح تحول نظام سلامت، برای ۱۵ بیماری صعب العلاج و سرطانی بسته حمایتی ویژه ای پیش بینی شد که رقم پرداختی بیماران برای خرید داروها را کاهش می هد. […]

 

 رییس این دانشگاه در آیین تجلیل از  استادان نمونه دانشگاه مازندران، به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور اشاره کرد و گفت : در طرح تحول نظام سلامت، برای ۱۵ بیماری صعب العلاج و سرطانی بسته حمایتی ویژه ای پیش بینی شد که رقم پرداختی بیماران برای خرید داروها را کاهش می هد.

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، جان بابایی افزود : ارتقاء کیفیت خدمات سلامت و رضایتمندی جامعه، کاهش پرداختی بیماران بستری، ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستان ها، ترویج زایمان طبیعی و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم از مهم ترین اهداف اجرای این برنامه است.

وی با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت زایمان های طبیعی به صورت رایگان انجام می شود، ادامه داد : در این طرح بیماران تنها ۱۰درصد کل هزینه های بیمارستانی را پرداخت می کنند.

دکتر قاسم جان بابایی طرح تحول نظام سلامت را بسیار مفید برای آحاد مردم جامعه دانست و گفت: همه با همکاری و همیاری یکدیگر برای اجرای مطلوب این طرح در استان و کشور تلاش کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این آیین فراهم آوردن زیرساخت ها و افزایش سرانه فضای آموزشی را ضرروی دانست و گفت : هزینه کردن در این زمینه سرمایه گذاری محسوب می شود.

دکتر محمد صادق رضایی بر توجه بیشتر به مقوله آموزش تاکید کرد و افزود: در حوزه بهداشت و درمان، آموزش در اولویت قرار دارد به طوری که اگر آموزش نباشد بهداشت ودرمان نیز صورت نخواهد گرفت.

وی به کسب رتبه های برتر دانشنامه دوره های دستیاری بالینی تخصصی و فوق تخصصی از سال ۸۸ تا ۹۲ از سوی این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: این دانشگاه توانست در رشته فوق تخصص بزرگسالان نیز رتبه اول کشور را به دست آورد.

او به وجود پنج هزار و ۷۰۰ دانشجو و ۳۷۴ عضو هات علمی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اشاره کرد و افزود : در مجموع دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ۸۳رشته تحصیلی به دانشجویان آموزش می دهد.

در این مراسم که نماینده ولی فقیه در مازندران و استاندار این استان نیز حضور داشتند ، با اهدای لوح از استادان برتر و نمونه دانشگاه علوم پزشکی مازندران قدردانی شد.

 

/انتهای خبر