استان ورزشی مازندران ۱۶۶ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد که در سال 1398 علیرغم تعطیلی مسابقات در ماه پایانی 363 مدال کسب کرد ...
شرق پرس : ورزشکاران استان مازندران ، سال گذشته علیرغم مشکلات تعطیلی رویدادهای ورزشی بدلیل شیوع کرونا اما ۳۶۳ نشان آسیایی، بین المللی و جهانی را در مسابقات ورزشی کسب کردند که این بیانگر بهره مندی مازندران از استعداد‌ها و ورزشکاران کوشا و خبره است.
خداحافظی بهدادسلیمی وزنه بردار نامدار جهان و فاطمه چالاکی قهرمان کاراته از تلخ‌ترین وقایع ورزشی مازندران و ظهور عرفان آهنگریان در ووشو و آیت شریفی در وزنه برداری از شیرین‌ترین رویداد‌های ورزشی این استان در سال ۱۳۹۸ بود.
البته سهم هیئت کشتی مازندران در کسب مدال های ورزشی استان قابل توجه است و ۱۱۶ عدد از این نشان‌ها متعلق به کشتی گیران مازندرانی است.
در موضوع سرانه ورزشی هم سال گذشته ۶ طرح در مازندران به بهره برداری رسید که ورزشگاه شهید ناطق نوری در نور و سالن بزرگ کشتی تنکابن از مهمترین آن‌ها بود.
روی دیگر سکه در ورزشی ترین استان کشور اینست که مازندران در میزان بهره مندی از سرانه فضای ورزشی در رتبه ششم کشوری قرار دارد و با تکمیل و بهره برداری ۹۰ طرح نیمه تمام ورزشی در این استان می‌تواند سرانه فضای ورزشی را بصورت قابل توجهی ارتقا دهد.