پیام تبریک محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق در پی انتصاب حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه منتشر شد

شرق پرس :  در پی انتصاب حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق، با انتشار پیامی ضمن تبریک این انتصاب، توصیه هایی در خصوص اصلاحات اساسی در قوه قضائیه و تحقق اهداف این دستگاه پیشنهاد کرد.

 

در بخش هایی از این پیام آمده است:

 

برای اولین بار پس از انقلاب، انتخاب رئیس دستگاه از درون مجموعه قضائی، این انتظار را پدید آورده است که شناخت و تجارب طولانی مدت جنابعالی بتواند منشاء اصلاحات گسترده درآن دستگاه باشد.

اهمیت و نقش بی بدیل دستگاه قضاء در اجرای قانون، تضمین آزادی و عدالت، مقابله با ظلم و تبعیض، ممانعت از دست‌اندازی به حقوق و اموال ملت، انتظام امور کشور و برقراری آرامش و امنیت روانی جامعه، برای آحاد مردم به ویژه برای حضرتعالی کاملاً مبرهن است.

متأسفانه به دلیل عدم آشنایی اغلب رؤسا و مقامات ارشد سابق این دستگاه به امور قضائی و فقدان سابقه مدیریتی آنان به ویژه در دوره قبل و تغییرات غیرکارشناسی در اصول مربوط به قضاء در بازنگری قانون اساسی، این دستگاه طی دهه‌های اخیر با مشکلات و آسیب‌هایی روبرو شده است.

علیرغم سلامت و تلاش بسیاری از قضات و کارکنان شریف، آلودگی در بخش هایی از دستگاه قضائی ریشه دوانیده و بی‌اعتمادی و نارضایتی از آن دستگاه در بین مردم، قضات، کارکنان، حقوقدانان و وکلای صالح در حد بالایی توسعه یافته است…

در پایان پیام احمدی نژاد آمده است؛ از خداوند منان توفیق جنابعالی در اصلاح وضع، بازیابی اعتماد و رضایت عمومی و تحقق اهداف دستگاه قضایی را مسئلت دارم.

خادم ملت ایران
محمود احمدی نژاد