مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به مشکلاتی نظیر کاهش بارندگی ها, آغاز فصل گرما, و تعطیلات تابستانی و ورود مسافران به استان از احتمال قطعی برق در استان خبر داد

به گزارش شرق پرس محمود رضا حقی‌فام معاون توانیر اخیراً گفته بود به علت آسیب‌پذیری شبکه‌ توزیع برق در استان های مازندران, تهران, سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان احتمال خاموشی در این استان ها وجود دارد.

وی همچنین کاهش بارندگی ها را ازجمله مشکلات تولید برق در کشور دانست و افزود؛ نیروگاه‌های برق آبی در برخی از مناطق به دلیل کمبود بارش با مشکل منابع آبی در پشت سدها روبه رو هستند که براساس ارزیابی صورت گرفته در این بخش با کاهش حدود ۳ تا ۳۵۰۰ مگاواتی کاهش انرژی نسبت به سال گذشته مواجه خواهیم شد.

از سوی دیگر شهابی مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران نیز پس از این اظهارات با بیان اینکه در مجموعه کشوری ۵۰۰۰ مگاوات کمبود برق داریم , گفت : مازندران جزء استانهای در خط بحران قرار دارد .

شهابی با اشاره به افزایش احتمال خاموشی ها در مازندران افزود : سدهای نیروگاهی استان به دلیل کمبود بارش ها در سال آبی گذشته دچار کمبود هستند و نمی توانند با تمام ظرفیت برق تولید کنند.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش میزان مصرف برق در استان گفت: در برخی روزها مصرف برق به ۹۰۰ مگاوات رسید , که نسبت به مشابه سال قبل ۱۹/۵ درصد افزایش داشت.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران به آغاز فصل گرما و افزایش مسافرت به استان اشاره کرد و از مردم خواست با جدیت صرفه جویی را دنبال کنند , تا مجبور به خاموشی نباشیم.