ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا در مازندران زمان اجرای طرح های سالمسازی دریا در این استان را هفدهم خرداد تعیین کرد. به گزارش شرق پرس و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران ، این ستاد در نشست روز یکشنبه خود همچنین نام ستاد اجرایی طرح های سالمسازی دریا را به ستاد ساماندهی […]

 

ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا در مازندران زمان اجرای طرح های سالمسازی دریا در این استان را هفدهم خرداد تعیین کرد.

به گزارش شرق پرس و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران ، این ستاد در نشست روز یکشنبه خود همچنین نام ستاد اجرایی طرح های سالمسازی دریا را به ستاد ساماندهی دریا تغییر داد.

ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا در مازندران که به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار تشکیل شد، اداره کل ورزش و جوانان را موظف کرد تا با همکاری هلال احمر ، هیات نجات غریق و غواصی و فرماندهی دریابانی استان نسبت به شناسایی نقاط کور در سواحل اقدام کند.

بر اساس این مصوبه ؛ امسال ناجیان غریق باید در نقاطی که در سال های گذشته بیشترین مغروقین را داشتند، مستقر شوند.

ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا در مازندران همچنین فرمانداران شهرهای ساحلی را با همکاری ادارات میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مسوول تعیین نرخ برای ورودی های طرح ها سالمسازی کرده است.

مصوبه این ستاد تاکید دارد که نرخ ورودی طرح ها باید به تناسب خدمات قابل ارئه تعیین شود.

این ستاد ساماندهی جت اسکی ها و قایق های تفریحی را هم به اداره کل ورزش و جوانان ، میراث فرهنگی ، فرماندهی دریابانی و هیات نجات غریق استان واگذار کرده است.

کمیته فرهنگی ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا نیز موظف شده است تا فضای مناسبی را برای استفاده شهروندان و گردشگران در زمان حضور در طرح ها از قبیل جشنواره های ساحلی ، غرفه های نمایشگاهی و موضوعات مرتبط فرهنگی فراهم کند.

ستاد از فرمانداران ساحلی خواسته است تا با همکاری دستگاه های مرتبط نسبت به اطلاع رسانی مناسب در سطح شهرها برای معرفی طرح ها و خدمات ارائه شده در آنها و استفاده از مضامین فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب و عدم شنا در نقاط حادثه خیز و غیره اقدام کند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز در این نشست از پرداخت معوقه های حق الزحمه ناجیان غریق خبر داد و گفت : برای حق الزحمه سال جاری ناجیان نیز اعتبار لازم تامین شده است.

ˈ علیرضا یونسی ˈ افزود : ارایه خدمات از سوی ناجیان غریق در طرح های ساماندهی دریا بسیار با ارزش بوده است.

وی گفت : مسوولیت طرح های ساماندهی دریا در شهرستان های ساحلی به عهده فرمانداران است و تمامی دستگاه های مرتبط با طرح ها باید اهتمام ویژه ای برای ارائه هرچه بیشتر خدمات داشته باشند تا زمینه رضایت و بهره مندی بیشتر هم وطنان فراهم آید .

سومین نشست ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا در مازندران با حضور فرمانداران و شهرداران شهرستان های ساحلی و مسوولان کمیته های دهگانه ستاد برگزار شد.

حدود ۳۴۰ کیلومتر ساحل دریای خزر در مازندران واقع است.

پارسال دستکم یکصد نفر در سواحل خزر در مازندران غرق شدند. بیشتر حوادث غرق شدگی در نقاط کور ساحلی رخ داده بود.

 

/انتهای خبر