آیت الله محمدی لائینی در دوره مسئولیت در نمازجمعه و نمایندگی ولی فقیه همواره چهره ای مطالبه گر، روشنگر، صریح، ساده زیست، دوستدار ولایت و حامی محرومین بوده است که به خردورزی، احترام به عالمان و فرهیختگان و همگرایی و وحدت اعتقاد راسخ دارد....

شرق مازندران : آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه مرکز استان بدون تردید یکی از شخصیت های شاخص استان در علم، سیاست، تهذیب نفس و سوابق مبارزاتی است.

وی فرزند آیت الله حسین محمدی لائینی از عالمان بزرگ منطقه شرق مازندران است و در سال ۱۳۳۲ هجری شمسی در نجف اشرف متولد شد.آیت الله محمدی لائینی پس از مراجعت به ایران، نزد اساتیدی چون آیات عظام حسین محمدی لائینی(پدر گرانقدرش) ، کوهستانی، جوادی آملی، حسن زاده آملی، شهید علامه مطهری، میرزاهاشم آملی، صالحی مازندرانی و فاضل لنکرانی تلمذ کرد و همواره در این سال‌ها جزو طلاب مستعد و پرتلاش در کسب علم و معرفت محسوب می‌شد.

وی یک چهره تماما انقلابی، مجاهد و مبارز بود که سوابق مبارزاتی اش به ماجرای حصر مدرسه فیضیه در سال ۱۳۵۴ بر می‌گردد . محمدی لائینی در ماجرای حصر فیضیه جزو طلبه های محصور بود و همچنین در دوران خفقان طاغوت، مشارکت موثری در تهیه و توزیع اعلامیه های امام خمینی (ره) داشت.

آیت الله محمدی لائینی در طول هشت سال دفاع مقدس نیز همواره در کنار رزمندگان اسلام در مناطق جنگی پاوه، سردشت، قصرشیرین، سرپل ذهاب، پیران‌شهر، فاو، مسجد سلیمان، ارومیه و اهواز حضوری فعال داشت.

او چهره علمی است که هرگز از آموختن دست نکشید و بعنوان استاد دانشگاه و عضو هیات علمی، دانشجویان و طلاب زیادی را دانشگاه های تهران، صنعتی شریف، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و حوزه های علمیه تربیت کرد و تالیفاتی مانند : نگرشی به تصوف, استعدادهای زن, معیارها و عوامل تمدن از نظر قرآن کریم و مقالات و تالیفاتی بسیاری داشت که تاکنون به چاپ نرسیده اند.

ایشان در دوره مسئولیت در نمازجمعه و نمایندگی ولی فقیه همواره چهره ای مطالبه گر، روشنگر، صریح، ساده زیست، دوستدار ولایت و حامی محرومین بوده است که به خردورزی، احترام به عالمان و فرهیختگان و همگرایی و وحدت اعتقاد راسخ دارد.

آیت الله محمدی لائینی روحانی وارسته و متواضعی است که به خوش فکری و اعتقاد به جوانان شناخته می شود و تاثیرات شگرفی نیز در فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان داشته، بگونه ای که چهره های سیاسی مازندران نیز هرگز از او موضع گیری های هیجانی به یاد ندارند و توصیه ها و رهنمودهای عالمانه این روحانی وارسته معمولا موثر، گره گشا و کمک کننده برای مدیران استان است.

وی نماینده ای جامع الشرایط برای ولی فقیه است و با علم باینکه وحدت و همبستگی میان قشرهای مختلف مردم و مسئولان استانی یکی از ضروریات انکارناپذیر است، حضور این چهره معنوی، با تجربه و سیاستمدار می تواند آرامش، وحدت و پویایی را برای استان به ارمغان آورد .

در مدت حضور ایشان بعنوان نماینده ولی فقیه و پدر معنوی استان، نقشی قابل توجه در نزدیک ساختن گروه های سیاسی، آرامش اجتماعی و مقابله با فساد و تبعیض داشت و قطعا استمرار این مسیر ، توسعه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مازندران را بهمراه خواهد د اشت.

 

.

 

 

.

 

 

 

.محمد مبرا