قاووق تاکید کرد: اسرائیل و تکفیری‌ها چندان باهم تفاوتی ندارند، چرا که دشمن یک پروژه واحد و مشترک را ضد لبنان دنبال می‌کند

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه تکفیری‌ها و اسرائیل یک پروژه واحد و متشرکی را علیه لبنان دنبال می کنند درباره تکرار تجربه موصل در لبنان هشدار داد.

شرق پرس: شیخ نبیل قاووق رئیس اجرایی حزب الله لبنان در خصوص رویدادهای اخیر عرسال در مرز لبنان و سوریه در داخل خاک این کشور اعلام کرد: مقاومت نیرومندی که در سال ۲۰۰۰ موفق شد، سرزمین را آزاد کند و مقاومتی که در سال ۲۰۰۶ موفق شد و تاکنون می تواند از خاک لبنان در برابر دشمن اسرائیلی دفاع کند، هنوز هم می تواند در صورت نیاز و لزوم از مرز و خاک لبنان دفاع نماید.

تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد گزارش داد قاووق تاکید کرد: اسرائیل و تکفیری‌ها چندان باهم تفاوتی ندارند، چرا که دشمن یک پروژه واحد و مشترک را ضد لبنان دنبال می‌کند، اکنون به خوبی می بینیم تکفیری‌ها و اسرائیل در جولان اشغالی چگونه باهم متحد و همپیمان شده اند، اکنون می‌بینیم تکفیری ها در سوریه و عراق یک سیاست را درپیش گرفته‌اند.

شیخ نبیل قاووق در ادامه افزود: یکی از راه‌های اثبات همکاری بین گروه‌های تکفیری و اسرائیل، بیمارستان های اسرائیل در نزدیک جولان اشغالی است که در حال خدمات رسانی به نیروهای تکفیری درگیر جنگ با نظام سوریه هستند، این دو دشمن، یک هدف مشترک دارند و آن ضربه زدن و آسیب رساندن به مقاومت و محور مقاومت است.

رئیس اجرایی حزب الله لبنان در ادامه تاکید کرد: جنگی که در منطقه و در عراق تا سوریه، غزه و لبنان امتداد یافته در واقع یک نبرد مشترک است و هدف از آن ضربه زدن به محور مقاومت در این منطقه می باشد.

شیخ نبیل قاووق افزود: اسرائیل و جریان های تکفیری دو روی یک سکه هستند، اما خطر تکفیری ها را باید در لبنان همانگونه که خطر اسرائیل را جدی تلقی کردیم، جدی و واقعی تلقی شود، شاید برخی از گروه‌های لبنانی قصد ندارند این واقعیت را جدی بگیرند اما این ناگاهی می تواند به تکرار تجربه موصل منتهی شود، اکنون داعش به مرزهای شرقی لبنان رسیده است باید این اوضاع و این خطر را جدی تلقی‌کنیم.