طبق اعلام کمیته اخلاق، آل کثیر ۶ ماه از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم شد و محرومیت او از اکنون قابل اجراست. چنین اتفاقی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا در این مرحله بی سابقه بوده است...

شرق پرس : کنفدراسیون فوتبال آسیا، مهاجم گلزن تیم فوتبال پرسپولیس را به دلیل واهی و عجیب ۶ ماه محروم کرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا، عیسی آل کثیر را برای ۶ ماه از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم کرد. این اتفاق مشابه محرومیت مهدی طارمی در آستانه بازی حساس چهار سال پیش مقابل الهلال عربستان است.

شادی گل عیسی آل کثیر در دیدار برابر پاختاکور جنجالی شد و کمیته اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا این بازیکن را نقره داغ کرد. ای اف سی حتی فرصت دفاع نیز به این بازیکن و مدیران باشگاه پرسپولیس نداد و بناگاه و بدون هیچ گونه اطلاع قبلی دست به صدور یک حکم بی پایه زد تا در بازی امروز، نماینده ایران را خلع سلاح کند.

طبق اعلام کمیته اخلاق، آل کثیر ۶ ماه از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم شد و محرومیت او از اکنون قابل اجراست. چنین اتفاقی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا در این مرحله بی سابقه بوده است.

کمیته اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا، مهاجم پرسپولیس را همچنین ۱۰ هزار دلار جریمه کرد. این محرومیت سنگین و بی سابقه در حالی صادر شده است که مهاجم ارزنده و جنوبی پرسپولیس، بارها در لیگ برتر ایران نیز پس از گلزنی برای تیم صنعت نفت آبادان، این شادی گل را انجام می داد و هیچ گونه منظور سیاسی یا توهین اجتماعی در کار او نبود.

این حکم عجیب و بدون بررسی، یکی از برگه‌های سیاه تاریخ کنفدراسیون فوتبال آسیاست که در نفوذ اعراب و شیوخ خلیج فارس غوطه ور و بارها حق فوتبال ایران در آن تضییع شده است.

متاسفانه مهدی تاج، که با استفاده از سهمیه ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا، صاحب کرسی نایب رییسی شده نیز هیچ گونه حرکت موثری در این زمینه ها نمی کند و نمی شود روی مذاکرات او حساب خاصی باز کرد.

طبق ماده ۵۸.۱ AFC چنانچه بازیکنی رفتارهایی که خلاف کرامت انسانی باشد یا رنگ و نژاد را به تمسخر گیرد با محرومیت مواجه می شود و شادی گل مهاجم پرسپولیس هم چنین رفتاری تلقی می شود و به همین دلیل هم با محرومیت سنگین روبه رو شد.

شک و تردیدی نیست که این رای شتابزده و بی اساس، تنها با فشار شدید شاهزاده های متمول و پرنفوذ عربستان سعودی بر نهاد و تشکیلات فوتبال آسیا صادر شده و به هیچ عنوان نمی توان، این حکم را یک تصمیم عادی و عقلانی دانست.

سکوت فدراسیون بی رییس ایران در کنار دم فروبستن ۹ ایرانی صاحب کرسی در کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌تواند درس های تازه ای به فوتبال مظلوم ایران بدهد.

در این میان گفته می‌شود استارت این ماجرا با جوسازی و شیطنت کانال های هواداری استقلال زده شده و کنفدراسیون فوتبال آسیا در ابتدا چنین توجهی به موضوع تنگ کردن چشم در شادی پس از گل و معانی آن نداشته است!

آل کثیر این شادی گل را برای برادر زاده اش میکاییل انجام می دهد که چشم هایی شبیه ساکنین شرق آسیا دارد و اصلا منظوری نژادپرستانه نداشته است. پرسپولیس این مدارک را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده اما بسیار بعید است این حکم ناعادلانه قبل از بازی سرنوشت ساز نیمه نهایی لغو شود./تابناک