مسئول بهداشت محيط ومعاون اجرايي شبكه بهداشت و درمان بهشهرگفت: آلودگي ميكروبي و شيميايي آب در بهشهر نداريم و بهداشت آب در حد استاندارد است و مشكلي در اين رابطه وجود ندارد و شهروندان با خيال آسوده آب مصرف كنند.

 

 

 

 

به گزارش شرق پرس، محمد جواد کلایی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی بهشهر اظهار داشت: استفاده از دستگاه تصفیه آب برای آب شرب در بهشهر مورد تایید ما نیست چرا که فاکتورهای آب سالم در بهشهر وجود دارد و مشکلی در این رابطه نداریم

 

 

وی افزود: آب شهر بهشهر مشکلی ندارد و در برخی از موارد مشاهده املاح در آب ناشی از لوله کشی های قدیمی در منازل و یا کوچه ها است که باید علت یابی شود.

 

 

کلایی یادآور شد: در برخی از روستاهای شهرستان بهشهر اب شرب روستایی به بخش آب و فاضلاب واگذار نشده که در حال رایزنی با آب و فاضلاب در این راستا هستیم.

 

 

معاون اجرایی شبکه بهداشت و درمان بهشهر گفت: ۹۹ درصد مشکلات آب شهرستان بهشهر با کلزنی مناسب حل می شود و مشکل آلودگی  در آب بهشهر وجود ندارد و در برخی از روستاها درصد کمی آلودگی به دلیل استفاده از آب چشمه و عدم استفاده از کلر وجود دارد.

 

 

وی اضافه کرد: در مجموع آب سطح شهرستان بهشهر، با هر کیفیتی اگر کلر زنی مناسب انجام شود مشکلی برای مصرف ندارد.

 

 

کلایی با بیان اینکه در بارندگی ها آلودگی آب در روستاهایی که از آب چشمه استفاده می کنند بالاست یادآور شد: باید در این رابطه هر چه سریعتر این روستاها به شبکه آب و فاضلاب روستایی بپیوندند و استفاده از چاه ذخیره را هم در دستور کار قرار دهند.

 

 

وی گفت: بهسازی چشمه ها در روستاها به دلیل وجود حیوانات در روستاها نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

 

کلایی با اشاره به اینکه در ۶ ماه اول سال، شاید کمبود آب در شهرستان همچون سالهای گذشته وجود داشته باشد یادآور شد: باید در این رابطه نیز از هم اکنون برای بهسازی شبکه آبرسانی و ذخیره آب وارد عمل شویم.
مهر