دستگیری مرد کلاهبردار که با چسباندن آگهی فروش ماشین پشت شیشه پرایدش، طعمه‌های خود را شناسایی می‌کرد. شرق پرس: این مرد به بهانه فروش پراید سفیدرنگش ۵۰۰میلیون تومان از ده‌ها نفر کلاهبرداری کرد.اواخر خردادماه مردی به کلانتری ۱۴۱تهران رفت و مدعی شد که جوان کلاهبرداری به بهانه فروش یک خودروی پراید، ۱۱میلیون تومان پول […]

 

دستگیری مرد کلاهبردار که با چسباندن آگهی فروش ماشین پشت شیشه پرایدش، طعمه‌های خود را شناسایی می‌کرد.

شرق پرس: این مرد به بهانه فروش پراید سفیدرنگش ۵۰۰میلیون تومان از ده‌ها نفر کلاهبرداری کرد.اواخر خردادماه مردی به کلانتری ۱۴۱تهران رفت و مدعی شد که جوان کلاهبرداری به بهانه فروش یک خودروی پراید، ۱۱میلیون تومان پول او را به جیب‌زده و متواری شده است.

این مرد در تشریح ماجرای کلاهبرداری گفت: هنگام عبور از یکی از خیابان‌ها چشمم به پراید سفید رنگی افتاد که روی شیشه عقب آن آگهی فروش چسبانده شده بود.

ماشین سالم و تمیز بود و با شماره‌ای که در آگهی درج شده بود، تماس گرفتم. مرد جوانی گوشی را برداشت و گفت که همان نزدیکی است و ظرف چند دقیقه خودش را به من رساند. او می‌گفت که مهندس ناظر ساختمان است و ماشین را به‌صورت مزایده‌ای خریداری کرده است. وقتی قیمت ماشین را فهمیدم، حسابی وسوسه شدم. مرد جوان می‌گفت که چون ماشین را ارزان خریده است، می‌خواهد ارزان‌تر از قیمت بازار آن را بفروشد و برای همین حاضر است در ازای ۱۱میلیون تومان آن را در اختیارم قرار دهد.

شاکی ادامه ‌داد: می‌دانستم که ارزش ماشین بیشتر از ۱۱میلیون تومان است. این بود که تصمیم گرفتم آن را بخرم. فروشنده می‌گفت از آنجا که ماشین را مزایده‌ای خریداری کرده است، باید همه مبلغ را به شرکت مورد نظر پرداخت کند تا سند ماشین آزاد شود. برای همین از من خواست با خودم پول نقد بیاورم تا کارهای آزاد کردن سند را زودتر انجام دهد. روزی که قرار بود به دفترخانه برویم، او با همان پراید به سر قرار آمد و با هم به طرف دفترخانه حرکت کردیم.

پیش از حرکت وی از من خواست پشت فرمان بنشینم تا در طول مسیر ماشین را امتحان کنم. او همه پول‌ها را از من گرفت و داخل داشبورد ماشین گذاشت. وقتی به دفترخانه رسیدیم، درحالی‌که پول‌ها داخل داشبورد بود، پیاده شدیم و به داخل دفترخانه که در طبقه دوم یک ساختمان اداری بود، رفتیم. قرار بود پس از نوشتن قولنامه با هم به بانک برویم تا پول را به‌حساب شرکت فروشنده ماشین واریز کنیم.

هنوز لحظاتی از حضورمان در دفترخانه نگذشته بود که مرد جوان گفت که باید از مدارک ماشین کپی بگیرد. درحالی‌که سوئیچ ماشین در اختیار من بود، به وی شک نکردم و او برای گرفتن کپی از دفترخانه خارج شد اما دیگر برنگشت. دقایقی بعد وقتی از او خبری نشد، از دفترخانه خارج شدم و دیدم که از خودروی پراید خبری نیست. مرد کلاهبردار با استفاده از سوئیچ یدکی، ماشین را به همراه ۱۱میلیون تومانی که داخل داشبورد بود برده و سر من کلاه گذاشته بود.

با شکایت این مرد پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران فرستاده شد و در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که مرد کلاهبردار پیش از این نیز با همین شگرد از ده‌ها نفر دیگر کلاهبرداری کرده است. در همه این کلاهبرداری‌ها وی با چسباندن آگهی فروش پشت شیشه‌ پرایدش طعمه‌هایش را شناسایی و نقشه‌ خود را عملی کرده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد با پوشیدن لباس‌های شیک و همراه داشتن یک بی‌سیم خود را مهندس ناظر شرکت‌های ساختمان‌سازی‌ معتبر معرفی کرده و از این طریق اعتماد طعمه‌هایش را جلب می‌کرد.

وی سپس همراه آنها راهی دفترخانه می‌شد و به بهانه تهیه کپی از مدارک، مالباخته‌ها را در دفترخانه رها کرده و ماشین و پول‌های داخل داشبورد را با کلید یدکی که در اختیار داشت با خودش می‌برد.درحالی‌که هیچ‌یک از مالباخته‌ها نتوانسته بودند شماره پلاک خودروی مرد کلاهبردار را به‌خاطر بسپارند، تحقیقات برای دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای ادامه یافت تا اینکه عصر ۳۰خرداد، مأموران در جریان درگیری میان ۲نفر در جنوب غرب تهران قرار گرفتند و راهی آنجا شدند.

یکی از آنها راننده یک پراید سفید رنگ بود و دیگری مرد جوانی بود که ادعا می‌کرد راننده پراید یک کلاهبردار است. این مرد به مأموران گفت: راننده پراید چند روز پیش قرار بود خودروی خود را به دامادمان بفروشد و از آنجا که من مکانیک هستم، همراه دامادمان رفتم تا از سالم بودن ماشین مطمئن شوم. زمانی که در دفترخانه بودیم تا قولنامه بنویسیم، این مرد به بهانه پرداخت خلافی ماشین از آنجا خارج شد و ماشین را به همراه پول‌های دامادمان که داخل داشبورد بود به سرقت برد. ما هم ماجرا را به پلیس خبر دادیم تا اینکه امروز زمانی که در حال عبور از خیابان بودم، به‌صورت کاملا اتفاقی مرد کلاهبردار را با همان پراید دیدم و با او درگیر شدم تا اینکه پلیس رسید.

با دستگیری راننده پراید مشخص شد که او همان کلاهبردار تحت تعقیب است که ده‌ها نفر را به بهانه فروش پرایدش فریب داده بود. مأموران دریافتند که او علی نام دارد و پیش از این ۹بار به اتهام کلاهبرداری، سرقت و جعل دستگیر و راهی زندان شده است.

به گزارش همشهری,  سرهنگ احسانی‌فر، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهم به بهانه فروش پراید سفیدرنگ خود تا حالا ۵۰۰میلیون تومان از طعمه‌هایش کلاهبرداری کرده است و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شناسایی وی به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

 

/انتهای خبر