محدودیت ترافیکی کرونایی باوجود اینکه تاثیر منفی بر اقتصاد گردشگری استان خواهد داشت اما در یک هفته اخیر حجم بسیاری از تردد در استان مازندران و گردشگرپذیر کاهش یافت

به گزارش شرق پرس حسن حسن نژاد  در گفت و گو با  ایرنا ضمن اشاره به اتمام محدودت‌های ترافیکی کرونایی تا شب جمعه افزود: این محدودیت ها مربوط به مدیریت کرونا در تعطیلات هفته گذشته بود که طبق بررسی‌های ما بر کاهش ورود جمعیت و شلوغی در سطح استان بسیار موثر بود.

او اظهار داشت: بر اساس پایش تردد جاده‌ای محورهای مواصلاتی استان در یک هفته گذشته در پی اجرای محدودیت ورود افراد غیر بومی به مازندران کاهش ۷۰ درصدی تردد را داشتیم.

وی گفت: با توجه به دوره حداقل ۱۴روزه خاموشی بیماری کرونا شاید نتوان تاثیر این محدودیت ها را بر تعداد ابتلای افراد جدید به ویروس کرونا مشاهده کرد، اما در هفته های آینده این محدودیت ها در ثبات تعداد بیماران جدید خود اثرات خود را نشان می دهند.

معاون سیاسی، اجتماعی و سیاسی استاندار مازندران افزود: محدودیت ترافیکی کرونایی باوجود اینکه تاثیر منفی بر اقتصاد گردشگری استان خواهد داشت ، افزود: اما در یک هفته اخیر حجم بسیاری از تردد در استان و شهرهای ساحلی و گردشگرپذیر کاهش یافت که می تواند تاثیر مثبتی بر جلوگیری انتقال بیشتر ویروس داشته باشد.

حسن نژاد گفت: تدادم این محدودیت ها ممکن است تاثیر گسترده منفی بر اقتصاد و معیشت مردم مازندران داشته باشد ، به علاوه اینکه باید با ویروس کرونا از دریچه رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مقابله کرد زیرا این ویروس مدت زمان زیادی را با ما خواهدبود.

وی اظهار داشت که از فردا شاهد عادی شدن تردد در جاده های استان خواهیم بود اما با اینحال ازمردم استانهای دیگر خواستاریم تا از سفر غیرضروری به مازندران خودداری کنند و مردم مازندران نیز در صورت امکان به استانهایدیگر کشور سفر نکنند.

حسن نژاد تاکید کرد: در صورت نیاز ضروری به سفر از مردم میخواهیم تا پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و عدم حضور طولانی مدت در اماکن پر رفت و آمد را رعایت کنند.

معاون استاندار مازندران گفت: مازندران در حال حاضر شرایط با ثباتی را در چند روز گذشته پشت سر گذاشته است و صبح شنبه آخرین تحولات در حوزه کرونا در ستاد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بر اساس آخرین گزارش ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیش از ۸۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که این عدد در چند روز اخیر ثابت بود.