بر اساس این گزارش در واقع در این نامه بن لادن نسبت به ظهور داعش هشدار داده است که به راحتی جان غیر نظامیان را نادیده می گیرند و با اقدامات خود به وجهه و اعتبار القاعده لطمه می زنند

در بین انبوهی از کاغذهای پیدا شده از مخفیگاه اسامه بن لادن در پاکستان نامه ای ۲۱ صفحه ای وجود داشته که با دقت نوشته شده و در آن نسبت به ظهور داعش هشدار داده شده است.

شرق پرس: در این نامه ۲۱ صفحه ای بن لادن نسبت به پیدایش و ظهور گروهی افراطی و بی رحم که قادر به ارتکاب اقدامات خشونت آمیز است هشدار داده و از القاعده خواسته است تا هر نوع ارتباط خود با این گروه را قطع کند.

 تسنیم به نقل از دیلی میل نوشت: بر اساس این گزارش در واقع در این نامه بن لادن نسبت به ظهور داعش هشدار داده است که به راحتی جان غیر نظامیان را نادیده می گیرند و با اقدامات خود به وجهه و اعتبار القاعده لطمه می زنند. این نامه که در سال ۲۰۱۱ میلادی توسط یکی از مقام های ارشد نزدیک به بن لادن نوشته شده به برخی از اقدامات افراطی و وحشیانه داعش از جمله استفاده از گاز کلر به عنوان سلاح شیمیایی، بمباران مساجد و قتل عام و کشتار در کلیسایی در شهر بغداد اشاره کرده است.

این نامه در جریان حمله کماندوهای آمریکایی به مخفیگاه بن لادن در پاکستان به دست آمده است. در اصل این نامه به این مساله اشاره کرده است که گروه داعش حتی برای گروهی که هزاران نفر را در حمله به برج های دو قلوی نیویورک در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی به قتل رسانده است یک گروه افراطی و تندرو به شمار می رود.

داعش که امروز خود را حکومت اسلامی نامیده است به یک گروه نظامی قوی تبدیل شده که سرزمینی به وسعت و بزرگی بریتانیا را در اختیار دارد. جمعیتی در حدود ۶ میلیون نفر اکنون زیر سلطه و قدرت داعش زندگی می کنند که این تعداد از جمعیت ایرلند، دانمارک یا فنلاند نیز بیشتر است.

داعش با گسترش فعالیت ها و اقدامات خود در عراق بخش های وسیعی از شمال این کشور از جمله شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق را تصرف کرده است. این گروه تکفیری کنترل میدان های نفتی ارزشمندی را در اختیار دارد که به منبع بزرگ درآمدی این گروه تبدیل شده است. ثروتمندان شیخ نشین خلیج فارس نیز بخش مهمی از منابع مالی این گروه را تامین می کنند.