اسلامی در سفر به مازندران به آغاز ساخت پل کابلی به طول ۶۰۰ متر در پل سفید اشاره کرد و گفت: نخستین بزرگراه چهار خطه استان مازندران در جاده فیروزکوه و سوادکوه ساخته می‌شود.

به گزارش شرق پرس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که به اتفاق حسین زادگان استاندار مازندران در شهر پل سفید حضور یافته بود در حاشیه کلنگ زنی پروژه پل کابلی ۶۰۰ متری گفت : امروز در مازندران چند افتتاح و شروع پروژه را داریم، مهم‌ترین آن پل کابلی در پل‌سفید به طول ۶۰۰ متر است.

وی افزود؛ جاده فیروزکوه و سوادکوه بزرگراهی است که گلوگاه مهم آن پل‌سفید است که دغدغه‌ای برای هم مردم و هم ترافیک عبوری بود و اکنون پس از یک سال مطالعات، عملیات ساخت این پل که نماد عمرانی خواهد بود و با برنامه‌زمان‌بندی شده ۳۰ ماهه اجرا خواهد شد، آغاز می شود.

وزیر راه و شهرسازی در سفر به مازندران با بیان اینکه استاندار و نمایندگان استان با اهتمام ویژه مسائل را دنبال می‌کنند، گفت: یکی از مسائل مهم برای ما پروژه ساری تاکام بوده که حائز اهمیت است و امروز به صورت ویژه برای آن وقت می‌گذاریم، از اول سال ۹۷ تا الان دو برابر آنچه در گذشته کار شده، کار انجام شده است و امیدواریم تا پایان سال این پروژه به انتها برسد.

اسلامی با بیان اینکه دو هزار کیلومتر راه روستایی در کشور تا پایان امسال آسفالت می‌شود، افزود: امیدواریم تا پایان سال آینده سه هزار کیلومتر دیگر از راه‌های روستایی کشور آسفالت شود و این رکوردی در جهت کیفیت بخشی راه‌ها و محرومیت زدایی مناطق روستایی خواهد بود.

وی به آغاز ساخت پل کابلی  ۶۰۰ متری در پل سفید اشاره کرد و گفت: نخستین بزرگراه چهار خطه استان مازندران در جاده فیروزکوه و سوادکوه ساخته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مهمترین قسمت گلوگاه این مسیر پل شهر پل سفید است، افزود: با ساخت این پل کابلی ترافیک سنگین در بخش درون شهری و ترانزیتی تکفیک می‌شود و شاهد کاهش بار ترافیکی در این جاده خواهیم بود.

اسلامی گفت: برآورد اولیه اعتبار ساخت این طرح ۱۲۰ میلیاردتومان تعیین شده است و پیش بینی می‌شود قیمت تمام شده این طرح تا ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.