پوریانی گفت : پس از بازدید مسئولان شرکت آلمانی از وضعیت مرکز انتقال خون ساری و بابل, پلاسمای خون مازندران به کشور آلمان منتقل می شود...

شرق پرس : مدیرکل انتقال خون مازندران از دریافت مجوز ۳ ساله ارسال پلاسمای انتقال خون استان از وزارت بهداشت و شرکت بیوتست آلمان خبرداد

پوریانی افزود: دکتر شرنر و هیئت همراه از شرکت بیوتست آلمان در ۵ و ۶ اسفندماه امسال از مرکز انتقال خون ساری و بابل بازدید و فرآیند تولید پلاسما را مورد ارزیابی و بازرسی قرار دادند.

وی گفت: پس از بازرسی دو روزه بازرسان شرکت بیوتست آلمان از بخش‌های اهداکنندگان، آزمایشگاه، فرآورده، کنترل کیفی، تضمین کیفیت، انبار و سردخانه، تولید پلاسمای انتقال خون مازندران به مدت سه سال مورد تایید این شرکت آلمانی قرار گرفت.

مدیرکل انتقال خون مازندران افزود: از این پس فرآورده پلاسمایی انتقال خون استان همانند سال‌های گذشته به پالایشگاه تهران ارسال و از آنجا نیز به کشور آلمان جهت فرآوری و تولید دارو‌های مشتق از پلاسما برای بیماران کشورمان صادر می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت : تهیه دارو‌های مشتق از پلاسمای ایرانی منجربه صرفه جویی ارزی، خودکفایی واردات دارو‌های با منشا پلاسمای خارجی و نقش مهمی در اقتصاد سلامت و درمان بیماران کشور دارد.

 

 

 

 

 

 

yjc