بخشی از سواحل بکر و زیبای پناهگاه حیات وحش میانکاله، به دستِ جمعی از دوستداران طبیعت، مسئولان و دانش‌آموزان بهشهری، در آستانه دوم اردیبهشت روز جهانی زمین پاک، پاکسازی شد. هوای مه‌آلود میانکاله، تصویر زیبایی از هنرمندی خالق یکتا را از میان انوار طلایی خورشید بر ساحل بکر این زیست‌کره بین‌المللی می‌تاباند، و در چنین شرایطی، اهمیت حفاظت از ذخایر عظیم زیست‌کره را بیش از پیش، به انسان یادآور می‌شد.

 

 

 

به گزارش شرق پرس، هوای مه‌آلود میانکاله، تصویر زیبایی از هنرمندی خالق یکتا را از میان انوار طلایی خورشید بر ساحل بکر این زیست‌کره بین‌المللی می‌تاباند، و در چنین شرایطی، اهمیت حفاظت از ذخایر عظیم زیست‌کره را بیش از پیش، به انسان یادآور می‌شد.

 

هرچند ساحل میانکاله، زیبا به‌‌نظر می‌رسید اما لا‌به‌لای شن‌های ریز و سرگردان، گاه بی‌توجهی‌های انسان به محیط زیست را می‌شد دید، چند قدم آن‌طرف‌تر از ساحل، لای بوته‌های تمشک و برگ‌های سوزنی سازیل، زباله‌های تجدیدناپذیری که بیش‌تر از جنس پلاستیک بودند، خودنمایی می‌کردند.

 

این برنامه،در عکس‌های یادگاری خلاصه نشد، هرکه هر چه می‌توانست زمین را از زشتیِ زباله‌ها پاک کرد، زباله‌های جمع‌آوری‌شده هم قرار است معدوم شوند.

 

 

قدم‌زدن در کنار ساحل، نشستن پای یک درخت، لذت‌بردن از چشمه‌ها و کوهسارها و رودها، و به‌همراه آن قدری خوردن و آشامیدن، بسیار مفرح است، اما چه خوب است، برای قدردانی از میزبانی طبیعت، آن را پاکیزه نگه داریم.

 

 

برنامه نمادین محیط زیست شهرستان بهشهر به‌مناسبت روز زمین پاک، تمام شد، حالا ساحل میانکاله ماند، و نور طلایی خورشید که بر صدف‌ها می‌تابد، کاش این طبیعت زیبای خدادادی، همیشه همین‌طور زیبا بماند. 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

فارس