عادل عالیشان ویژه برنامه های هفته تربیت بدنی و ورزش مازندران را تشریح کرد

به گزارش شرق پرس, عادل عالیشان معاون توسعه ورزش همگانی این اداره, گفت : بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی, ورزشی و عمرانی در هفته تربیت بدنی و ورزش در استان اجرا خواهد شد.

دبیر ستاد اجرایی هفته تربیت بدنی و ورزش گفت : دیدار با خانواده معظم شهدای ورزشکارغبارروبی از گلزار شهدا, تجلیل از مقام شامخ شهدای ورزشکار, ایثارگران, جانبازان و خانواده های شهدا بخشی از برنامه های فرهنگی پنجشنبه بعنوان نخستین روز هفته تربیت بدنی است که بعنوان ؛ روز “ورزش, اخلاق و فرهنگ عاشورایی با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ” نامگذاری شد.

عالیشان گفت : روز دوم هفته تربیت بدنی بنام : ” ورزش خانواده, نشاط اجتماعی” نامگذاری شد و در این روز حضور پر شور جامعه ورزشی را در نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر استان شاهد خواهیم بود. وی افزود؛ سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه مرکز استان, آقای حسین زادگان مدیرکل خواهند بود و در شهرستانها, روسای ادارات ورزش و جوانان سخنرانی خواهد داشت.

این مقام مسئول درباره دیگر برنامه های این روز گفت : اجرای ورزشهای همگانی, مانند پیاده روی خانوادگی, دوچرخه سواری همگانی, مسابقات کشتی سنتی, کوه روی های عمومی و جشنواره های بازی بومی محلی با مشارکت گسترده علاقه مندان به ورزش در شهرها و روستاها ازجمله برنامه های این روز خواهد بود.

به گفته معاوت توسعه ورزش های همگانی ورزش و جوانان, روز شنبه سومین روز هفته تربیت بدنی با نام روز “ورزش, جوان و پویایی” نامگذاری شد و در تمامی مدارس استان زنگ ورزش نواخته خواهد شد و مسابقات ورزشی برای دانش آموزان, دانشجویان و طلاب حوزه علمیه در سراسر مازندران برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد اجرایی هفته تربیت بدنی و ورزش درباره روز چهارم هفته تربیت بدنی گفت : نام این روز ” ورزش و تندرستی مادران و دختران” نام گذاری شد و در این روز مسابقات ورزشی برای بانوان درنظر گرفته شد.

وی افزود؛ روز دوشنبه ۳۰ مهر نیز روز پنجم این هفته محسوب می شود که بنام” ورزش, امید, همدلی و همزبانی نامگذاری شد که مسابقات و برنامه های مناسبی برای جانبازان و معلولین عزیز در نظر گرفته شد.

عالیشان با اشاره باینکه روز ششم هفته تربیت بدنی بنام : ” ورزش, آگاهی بخشی و سلامت شهروندان” نامگذاری شد, اعلام کرد؛ نشست خبری مدیرکل و روسای ادارات ورزش و جوانان با اصحاب رسانه و رسانه های استان جها آگاهی بخشی از خدمات انجام شده برگزار خواهد شد و برنامه ریزی شده که ” سه شنبه های بدون خودرو” نیز بصورت مناسبی اجرا شود.

معاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران اظهار داشت؛ روز پایانی و هفتمین روز هفته تربیت بدنی و ورزش بنام ورزش, روستا و طبیعت نامگذاری شد و علی رغم اینکه برنامه های فرهنگی و ورزشی و مسابقات بومی محلی در روستا ها خواهیم داشت افتتاح پروژه های بخش خصوصی و دولتی را هم برنامه ریزی کردیم که در شهرستان های ساری, بابل, میاندورود, رامسر, آمل و بابلسر به بهره برداری خواهند رسید.

وی در پایان تاکید کرد؛ در هفته تربیت بدنی و ورزش ویژه برنامه های دیگری از سوی تمامی دستگاههای عضو شورای ورزش همگانی در سراسر استان برگزار می شود.