وزیر آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی ، توسعه مشارکت های مردمی ، ارتقای مدیریت های آموزشگاهی و عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش را از سیاست های راهبردی و برنامه های اولویت دار این وزارتخانه در دولت یازدهم معرفی کرد.   به گزارش شرق پرس ، علی اصغر فانی روز سه شنبه در […]

 

وزیر آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی ، توسعه مشارکت های مردمی ، ارتقای مدیریت های آموزشگاهی و عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش را از سیاست های راهبردی و برنامه های اولویت دار این وزارتخانه در دولت یازدهم معرفی کرد.

 

به گزارش شرق پرس ، علی اصغر فانی روز سه شنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری، استانی و شهرستانی مازندران در نوشهر افزود : درحال حاضر با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی گام های موثری برای تحقق برنامه های این وزارتخانه برداشته شده است.

وی با بیان این که معلمان نقش اساسی در عرصه تعلیم و تربیت دارند ، تاکید کرد : باید با برنامه ریزی و تدبیر نسبت به افزایش انگیزه ، تربیت و تقویت مهارت های شایستگی این قشر در جامعه بیش از پیش تلاش کرد.

فانی نابسامانی نیروی انسانی ، کمبود اعتبار و فراهم نبودن امکانات و تجهیزات را از مشکلات اساسی وزارت آموزش و پرورش برشمرد و گفت : با وجود این بودجه آموزش و پرورش در سال جاری ۲۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت ولی همچنان با کسری بودجه مواجه هستیم.

وی از توجه ویژه دولت یازدهم به وزارت آموزش و پرورش قدردانی کرد و افزود : در حالی بودجه این وزارتخانه افزایش ۲۶ درصدی دارد که مجموع بودجه دولت نسبت به سال پیش ۱۱ درصد افزایش یافت.

فانی بودجه آموزش و پرورش در سال جاری را حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به شعار امسال با عنوان ˈ اقتصاد ، فرهنگ ، با عزم ملی و مدیریت جهادی ˈ گفت : بیشترین مخاطبین این شعار دانش آموزان و فرهنگیان در کشور هستند که باید برای تحقق آن بیش از پیش تلاش کنند.

وی انجام کارهای فرهنگی توسط معلمان برای تحقق شعار رهبری را به عنوان ماندگارترین خدمات و موثرترین گام در این زمینه معرفی کرد.

فانی اجرای طرح سنجش و پذیرش دانش آموزان در دانشگاه ها ، بومی گزینی معلمان ، پی گیری برای تحقق طرح نظام رتبه بندی معلمان و پرداخت حق نوار مرزی به آنان را از دیگر برنامه های در دست اجرای آموزش و پرورش معرفی کرد.

در پایان این آیین با اهدای لوح از ۶۹۲ تن از معلمان نمونه کشوری ، استانی و شهرستانی استان مازندران قدردانی شد./ایرنا

 

/انتهای خبر