دبیر ستاد مدیریت بحران نکا گفت: این شهرستان به عنوان معین امداد رسانی به نور در غرب مازندران تعیین شد.   به گزارش شرق پرس، محمد محمدیان در گفتگو با مهر در خصوص کمک رسانی وامداد رسانی به شهرستان نور اظهار داشت: تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ قرص نان، یک دستگاه آمبولانس، اکیپ بهداشت […]

 

دبیر ستاد مدیریت بحران نکا گفت: این شهرستان به عنوان معین امداد رسانی به نور در غرب مازندران تعیین شد.

 

به گزارش شرق پرس، محمد محمدیان در گفتگو با مهر در خصوص کمک رسانی وامداد رسانی به شهرستان نور اظهار داشت: تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ قرص نان، یک دستگاه آمبولانس، اکیپ بهداشت و درمان، اکیپ اداره برق به همراه نیروهای امدادی، یک تانکر سیار از طرف آب و فاضلاب روستایی شهرستان به نور فرستاده شد.

وی با اشاره به سرمای شدید در دو روز گذشته شهرستان نکا بیان داشت:با به وجود آمدن چنین شرایطی در شهرستان از قبل سوخت جایگزین به کارخانجات و ادارات داده شده و همچنین گاز ادارات، مدارس، مرغداری‌ها و کارخانجات را قطع کردیم و از سوخت جایگزین استفاده می‌کنند.

تعطیلی جایگاه CNG شهید بیتاج شهرداری نکا

محمدیان بابیان اینکه تاکنون شاهد قطعی گازخانگی در شهرستان نکا نبودیم تصریح کرد:با افت فشار گاز در دو روز گذشته کارخانجات و واحدهای تولیدی صنعتی نکا را تعطیل نمودیم تا با مشکل قطعی گاز خانگی در شهرستان دچار نشویم.

وی همچنین از قطع گاز  جایگاه CNG شهید بیتاج شهرداری نکا خبر داد و اظهار کرد: به دلیل افت فشار گاز جایگاه CNG شهید بیتاج دیروز تعطیل شد و امروز برای کمک به مردم شهرستان های دیگر دوباره باز گشایی شد و تاحدالامکان از گاز کمتری مصرف می نماید.

محمدیان با اشاره به قطعی و افت فشار گاز در غرب استان مازندران به شهروندان نکایی توصیه کرد: در مصرف گاز خانگی صرفه جویی نمایند و تا حدالامکان از یک وسیله گرمایشی در منازل استفاده نمایند.

دوگانه سوز شدن ۵۰درصد نانوایی های نکا

دبیر ستاد مدیریت بحران نکا ادامه داد: ۵۰ درصد نانوایی های شهرستان دوگانه سوز شدند و مابقی نانوایی ها همچنین درحال دوگانه سوز شدن هستند تا درصورت امکان از سوخت جایگزینشان استفاده نمایند.

محمدیان با اشاره به مجهز شدن ادارات و ارگان هایی همچون آموزش و پرورش به سوخت جایگزین اذعان داشت: تاحد الامکان تمامی ادارت و آموزش وپرورش به سوخت جایگزین مجهز می شوند تا در بحث آموزشی دچار مشکل نشوند.

تمامی محورهای اصلی کوهستانی نکا بازگشایی شد

محمدیان گفت: محورهای اصلی و ارتباطی منطقه هزارجریب نکا اعم از زارم رود، سه راهی پی رجه، استخر پشت، سه راهی لایی وگلورد که در دو روز گذشته مسدود شده بود هم اکنون بازگشایی شد.

وی افزود:با تلاش شبانه روزی  مأموران راه و ترابری شهرستان هم اکنون تمام محورهای مواصلاتی منطقه هزار جریب نکا باز است و تردد به راحتی صورت می گیرد.

دبیر ستاد مدیریت بحران نکا متذکر شد: از رانندگانی که قصد تردد در ارتفاعات  و مناطق بالادست هزارجریب را دارند  تقاضا می‌شود به علت لغزنده بودن سطح جاده ها وسیله نقلیه خود را به زنجیر چرخ مجهز کرده و با احتیاط کامل رانندگی کنندتا دچار حوادث جاده ای نشوند.