سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری 21کنسرت موسیقی متنوع در نوروز 1394در این استان خبر داد.

konsert-maz5

 

به گزارش شرق پرس, سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری ۲۱کنسرت موسیقی در نوروز ۱۳۹۴در این استان خبر داد.

 

 

سید اسماعیل احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران هدف از برگزاری کنسرت و سایر برنامه های ویژه نوروز را ایجاد نشاط در میان شهروندان و مسافران اعلام کرد و افزود: به حرمت ایام فاطمیه برنامه مذکور پس از هفتم فروردین ماه سال آینده اجرا می شود.

 

وی با اشاره به اینکه دو آلبوم موسیقی با عناوین تی تی ها و چلچلا به ترتیب توسط شرکت های نسیم مهر آوا و سارا سه تار در مازندران تولید شد، گفت:پنج آلبوم دیگر نیز پس از ایام فاطمیه در این استان تولید خواهد شد.

 

او همچنین برگزاری هفت نمایشگاه کتاب در هفت شهر، ایستگاه نقاشی، نمایشگاه های هنر های دستی و تجسمی، اجرای نمایش، جنگ شادی و برپایی سفره های هفت سین را از دیگر برنامه های ویژه نوروز ۱۳۹۴اعلام کرد.

 

احمدی از نوروز خوانی به عنوان یکی از آیین های بومی و موسیقیایی مازندران یاد کرد و افزود: این برنامه توسط هنرمندان در سراسر استان در حال اجرا است و تا پایان نوروز ادامه خواهد داشت.

 

وی همچنین از فعالیت و میهمان نوازی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در ایام نوروز خبر داد و خاطر نشان کرد: این کانون ها با بیش از ۲۵باب کتابخانه عمومی، ۹۹ کتابخانه باز و نماز خانه بصورت شبانه روزی در خدمت مسافران نوروزی هستند.

 

وی شمار کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران را ۶۳۰باب در روستا ها و ۳۷۰باب در شهرها برشمرد و گفت: بخاطر رعایت عدالت فرهنگی سعی کردیم تا توزیع این کانون ها در روستا ها و شهر ها نسبت ۶۰ به ۴۰ داشته باشند.

 

او از برگزاری چهار هزار برنامه در دهه فجر و یک هزار برنامه در دهه کرامت توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران خبر داد.

 

احمدی خاطر نشان کرد: ۲۴کانون تخصصی زیر مجموعه کانون های فوق در زمینه های آموزش، سلامت، مهدویت، ایثار و شهادت و حجاب و عفاف به فعالیت اشتغال دارند.

 

او با اشاره به اینکه این اداره کل سعی کرد در سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی دوره پر باری را سپری کند، یاد آور شد: مازندران با برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی، سال موفقی را پشت سر گذاشت.

 

احمدی خاطر نشان کرد: اگر چه ظاهرا تعداد رویداد های فرهنگی امسال برابر سال های گذشته بود اما به لحاظ کیفیت اجرا، موفقیت چشمگیری داشته است.

 

وی از جشنواره فیلم وارش، جشنواره تئاتر، جشنواره تئاتر ترنج، نمایشگاه قرآن و عترت، جشنواره مطبوعات و رسانه، جشنواره نامه ای به امام رضا (ع)، نمایشگاه بزرگ کتاب، جشنواره کتابت قرآن و برگزاری تعزیه به عنوان رویدادهای همه ساله مازندران یاد کرد و ایجاد سرمایه فرهنگی را بزرگترین هدف این اداره دانست.

 

او با بیان اینکه جشنواره وارش امسال برای نخستین بار با حضور پنج کشور جهان بر گزار شد، گفت: جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) نیز از سال آینده بصورت بین المللی برگزار خواهد شد.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ارتقاء جایگاه برنامه های فرهنگی اظهار خرسندی کرد و گفت: از سال آینده برگزاری نمایشگاه عکس محرم به رویدادهای همه ساله این استان افزوده می شود.

 

به گزارش ایرنا, وی همچنین به قرآن و عترت به عنوان یکی از مهمترین مقوله های فرهنگی اشاره و خاطر نشان کرد: ارشاد مازندران در سال جاری یک میلیارد و ۴۵۰میلیون ریال در این زمینه هزینه کرد.