اسلامی با انتقاد از وضعیت بیکاری فارغ‌التحصیلان بیکاری بخش کشاورزی اظهار داشت : بنده به عنوان استاندار از خانواده‌های فارغ‌التحصیلان بیکار کشاورزی خجالت می‌کشم

استاندار مازندران : ننگ است که مستمری بگیران جامعه هر روز بیشتر می شوند/ از خانواده های فارغ التحصیلان بیکار خجالت می کشم

 

به گزارش شرق پرس محمد اسلامی استاندار مازندران در جلسه کارگروه اشتغال مازندران گفت: این ننگ است که روز به روز به تعداد افراد مستمری‌بگیر ما اضافه شود، بهزیستی مشاوره فکری به مددجویان بدهند تا توانمندسازی در راستای قانونی انجام شود، هسته‌ای مشورتی فکری در کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی برای مددجویان تشکیل شود.


وی اضافه کرد: هدف تصویب منابع  دولت برای مددجوان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی فقرزدایی است.


نماینده دولت با انتقاد از وضعیت بیکاری فارغ‌التحصیلان بیکاری بخش کشاورزی اظهار کرد: بنده به عنوان استاندار از خانواده‌های فارغ‌التحصیلان بیکار کشاورزی خجالت می‌کشم، دولت نمی‌تواند نسبت به استخدام این افراد اقدام کند ولی در روان‌سازی کارها می‌توانیم ورود پیدا کنیم.


وی با اعلام اینکه شاخص تایید و عدم تایید اشتغال بیمه تامین اجتماعی است، گفت: ریزش در اشتغال طبیعی است، رویش و جهت‌گیری سیاستی مهم است.


استاندار مازندران با  اعلام اینکه پرداخت ۹۰ میلیارد تومان برای بیکاری ارزشی ایجاد نمی‌کند، گفت: در حال حاضر باید اشتغال موجود را حفظ و نسبت به تسهیل‌گری اقدام کنیم.


به گزارش فارس, وی خاطر نشان کرد: مبدا و منشا اشتغال به خوبی شناسایی شود و جلوی بیکاری افراد را گرفته شود، تعداد کارگاه‌های که غیرفعال است باید شناسایی شود.