قاسم احمدی لاشکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:میانکاله یک موضوع درون استانی نیست و به استناد قانون، خط مرزی محسوب می شود که برای افزایش یا کاهش این خط مرزی به مصوبه مجلس نیاز است.

 

 

دبیر مجمع نمایندگان مازندران گفت: میانکاله بخش جدایی ناپذیر مازندران بوده و هیچ گاه اجازه نخواهیم دارد که این مسئله اتفاق بیفتد.

 

 

 به گزارش شرق پرس، قاسم احمدی لاشکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:میانکاله یک موضوع درون استانی نیست و به استناد قانون، خط مرزی محسوب می شود که برای افزایش یا کاهش این خط مرزی به مصوبه مجلس نیاز است.

 

وی با اشاره به مطرح شدن این موضوع در کمیته انطباق افزود: هفته گذشته نامه ای برای رئیس مجلس شورای اسلامی تنظیم و در انتظار اعلام نتیجه هستیم که بلافاصله رسانه ای می شود.

 

افزایش بودجه ۹۳ مازندران

دبیر مجمع نمایندگان مازندران بیان کرد: بودجه ۹۳ مازندران در مقایسه با سال های گذشته افزایش یافته و برای انجام کار اقتصادی درست برنامه ریزی بلند مدت و میان مدت در مازندران ضروری است.

 

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در موضوع توزیع سبد کالا جدا از شیوه توزیع،زمانی که مجمع نمایندگان مازندران استیضاح از رزیر صنعت معدن و تجارت را کلید زد، همه تدارکات برای جایگزین کردن برنج مازندران در سبد کالا با هدف حمایت از تولید کننده در برنامه کاری قرار گرفت.

 

وی افزود: برنامه ریزی برای خریداری ۲۰ هزار تن برنج از کشاورزان و یا  تعاونی های تولید در این زمینه انجام شده است و این قبیل اقدامات مجمع نمایندگان مازندران می تواند زمینه ای برای تغییر اقتصاد کلان مازندران باشد.

 

احمدی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از غرب مازندران خسارت به بخش کشاورزی را بیش از ۸۹۰ میلیارد تومان اعلام کرده و هم اکنون ۴۰ میلیارد تومان برای پرداخت خسارت به باغات و مزارع آسیب دیده در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: با این رقم ها نمی توان پاسخگوی مشکلات بود.

 

 

در بحران برف مسئولان اجرایی استان خوب عمل کردند

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با تقدیر از عملکرد تیم اجرایی استان در بحران برف غرب مازندران تصریح کرد: برف غرب مازندران سودمندی از جهت پر کردن سفره های آب زیر زمینی و ذخیره ای نداشت و آسیب های آن به صورت جدی ماندگار شد.

 

احمدی لاشکی با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از جانب مقام معظم رهبری افزود: در اقتصاد مقاومتی فضای کار نباید بر اساس شعار پیش برود و در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی باید انجام شود.

 

وی بیان کرد: تاکنون ایران به سیاست اقتصادی تک قطبی متکی بوده که این روند باید اصلاح شود و باید در عمل به دنبال مباحثی برویم که  اقتصاد مقاومتی پیاده شود.

 

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: به غرب مازندران باید با نگاه گردشگری نگریسته شود و در شرق مازندران به واسطه وجود بستر ها به توسعه کشاورزی باید توجه شود و بنابر این برنامه یکسان برای همه مناطق مازندران نمی تواند تجویز شود.

 

در این گزارش که تسنیم آنرا منتشر کرد، احمدی لاشکی اظهار کرد: امسال توانستیم با کمک همه نمایندگان مازندران، بحث گردشگری در صندوق توسعه تعاون را مطرح کنیم و با رای آوردن این پیشنهاد در صحن مجلس و قرار گرفتن گردشگری به عنوان ظرفیتی برای توسعه به مازندران که کانون توجه گردشگران است کمک بزرگی می شود تا طرح های ویژه در استان اجرا شود.