رئیس اصناف قالیبافان شهرستان ساری بیان داشت: عدم صدور مدرک قالیبافی توسط فنی حرفه‌ای از مرداد ماه سال جاری تاکنون ادامه دارد.

 

 

رئیس اصناف قالیبافان شهرستان ساری از تعلل سازمان فنی‌ و حرفه‌ای مازندران در صدور مدرک ۴ هزار قالیبافی که در آزمون مهارت این سازمان پذیرفته شدند، انتقاد کرد.

 

 

به گزارش شرق پرس، ملیحه محمدی در گفت‌وگو با  فارس در ساری با بیان اینکه قالیبافان مرکز مازندران نیاز به حمایت مسئولان استان دارند، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از چهار هزار قالیباف مرکز مازندران با وجود قبولی در آزمون فنی و حرفه‌ای منتظر صدور مدرک قالیبافی هستند.

 

 

وی تصریح کرد: قالیبافان مازندرانی که در آزمون ورودی فنی‌حرفه‌ای موفق به دریافت نمره قبول برای اخذ این مدرک شدند که برای دریافت مدرک با تعلل از سوی فنی حرفه‌ای مازندارن مواجه هستند.

 

 

رئیس اصناف قالیبافان شهرستان ساری بیان داشت: عدم صدور مدرک قالیبافی توسط فنی حرفه‌ای از مرداد ماه سال جاری تاکنون ادامه دارد.

 

 

وی یادآور شد: قالیبافان مازندرانی برای زیر پوشش قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی نیاز به این مدرک دارند.

 

 

محمدی خاطرنشان کرد: فنی حرفه‌ای برای قالیبافان مدرک موقت صادر می‌کند که این مدرک مورد تایید بیمه تامین اجتماعی استان نیست.

 

 

این مسئول ادامه داد: فنی‌حرفه‌ای استان مازندران هوشمند شدن کارت مهارت قالیبافی را دلیلی برای عدم صدور کارت مهارت قالیبافی اعلام می‌کند.

 

 

رئیس اصناف قالیبافان شهرستان ساری افزود: مسئولان فنی‌حرفه‌ای مازندران به ما اعلام کردند که کارت مهارت قالیبافی هوشمند باید در تهران صادر شود.

 

 

محمدی با اشاره به تفاهمنامه که بین اتحادیه فرش ملی کشور با این سازمان منعقد شد گفت: در این تفاهمنامه فنی و حرفه‌ای ملزم شد که یک ماه بعد از امتحان کارت مهارت قالیبافان صادر شود ولی عملا کارت صدور مهارت فرشبافان مازندران از مردادماه امسال تاکنون متوقف شد و قالیبافان مازندران بین دو ارگان بیمه تامین اجتماعی و فنی‌حرفه‌ای مازندران سرگردان هستند.

 

 

رئیس اصناف قالیبافان شهرستان ساری از استانداری مازندران  خواست به طور ویژه نسبت به رفع مشکل قالیبافان در استان مازندران اقدام کنند.