به گزارش شرق پرس امامان جمعه شهرستانهای شرقی مازندران به موضوعاتی مانند فساد اقتصادی , وحدت حوزه و دانشگاه و رد شعار جدایی دین از سیاست, تشکر از دولت بخاطر اجرای طرح ارتقای سلامت , افشای گزارش شکنجه های وقیحانه آمریکا و همچنین پیاده روی عظیم اربعین امام حسین اشاره داشتند.

 

namazjome20

به گزارش شرق پرس امامان جمعه شهرستانهای شرقی مازندران به موضوعاتی مانند فساد اقتصادی , وحدت حوزه و دانشگاه و رد شعار جدایی دین از سیاست, تشکر از دولت بخاطر اجرای طرح ارتقای سلامت , افشای گزارش شکنجه های  وقیحانه آمریکا و همچنین پیاده روی عظیم اربعین امام حسین اشاره داشتند.

 

 

 

 

 

مروری بر مهم ترین عناوین خطبه های نمازجمعه شهرستانهای شرقی مازندرانآیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه ساری  با اشاره به جنایات گروه تروریستی داعش  و فعالیت‌های که به نام اسلام انجام می‌دهد، گفت: دشمنان داعش را از قبل تربیت کرده بودند تا در این زمان حساس برای خدشه‌دار کردن اسلام آن را به صحنه برسانند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سمینار اخیر مبارزه با فساد اداری با حضور سران قوا اظهار داشت: مردم ایران ۳۵ سال است که به دلیل علاقه به نظام، سختی‎ها و تحریم‌ها را تحمل می‌کنند، اما یک عده پیاده نظام دشمن هستند که با دزدی چهره نظام را مخدوش می‌کنند.

 

 طبرسی گفت: باید  بدون ملاحظه برای اعلام و اسامی آنها به مردم اعلام  و تنها به اعلام اختصاری این اسامی اکتفا نشود وی همچنین گفت که شعار دادن را تمام کنید و تصمیمی بدون ملاحظه بگیرید.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبری اظهارداشت: باید برای سلامت در ادارات یک تصمیم قاطع گرفت تا مردم به نظام امیدوار شوند.

 

 

rasoolii41

حجت‌الاسلام رسولی جویباری در خطبه‎های این هفته نماز جمعه سورک , گفت: شعار جدایی دین از سیاست در واقع همان شعار جدایی حوزه از دانشگاه است و این طرح انجام شد تا هم حوزه از تحولات جهانی و پیشرفت‏‌های علمی، تکنولوژیکی، صنعتی و اقتصادی دور بماند و هم دانشگاه از اسلام و دین و معارف دینی و رشد معنوی فاصله بگیرد.

 

رسولی یادآور شد در نظام اسلامی علم و دین نه تنها با هم مخالفت و تضادی ندارند بلکه دو بال برای پرواز به سمت رشد، تعالی و پیشرفت بوده و کاملا به هم نیازمندند و در صورتی که کنار هم باشند دین و دنیای مردم آباد خواهد شد.

 

 خطیب جمعه میاندورود گفت:  هر چه زمان می‎گذرد نشانه‎های بیشتری از این وحدت دیده می‎شود، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

 

laeni-mohammadbagher

 آیت الله حاج شیخ محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه نکا با تشکر از اجرای طرح سلامت توسط دولت گفت: از خیّرینی که در طرح سلامت کوشا هستند تقدیر و تشکر داریم.

 

وی همچنین گفت: اخیرا همایشی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار شد, چرا این مساله جدی گرفته نمی‌شود، مگر وضعیت برای مسئولین مشخص نیست؟ 

امام جمعه نکا اظهار داشت: باید اقدامی عملی شود. با توجه به اینکه شرایط همدلی بین مسئولین برقرار است چرا با این مسئله به طور جدی برخورد نمی‌شود؟ چه همایش برگزار بشود یا نشود نباید انتظار داشته باشیم که این کار فقط در سطح کشوری انجام شود، بلکه باید این کار در سطح استانی و شهرستانی هم اجرا شود.

 

وی همچنین از فرماندار نکا درخواست کرد اگر فسادی در شهرستان وجود دارد با آن برخورد شود. وی همچنین گفت: انتظار این است که مردم شاهد مبارزه جدی با این مفاسد باشند. قوه ی قضائیه هم باید با این مفاسد برخورد جدی و به موقع داشته باشند نه اینکه مدتها طول بکشد و قبح مسئله از بین برود.

 

امام جمعه گلوگاه

آیت الله سید ابراهیم میر احمدی امام جمعه گلوگاه, اظهار داشت: پیاده روی زائران امام حسین (ع)، حادثه ای عظیم و یک مانور سیاسی است، زیرا دشمن با دیدن این همه جمعیت وحشت کرده است.

 

 

خطیب جمعه گلوگاه افزود:  در این مانور نه تنها مسلمانان بلکه به عشق امام حسین مسیحیان و هندوها و دیگر ادیان و فرقه‌ها  نیز شرکت می کنند.

 

 

میر احمدی با حرام دانستن وجود دانشمندان فاسد و ضدانقلاب افزود, دانشجویان و طلاب باید بصیر و انقلابی باشند و باید با هم متحد شوند.

 

وی همچنین تاکید کرد: مهمترین عوامل رکود اقتصادی در کشور تحریم اقتصادی است و با اقتصاد مقاومتی منهای نفت و فعال کردن صادرات غیر نفتی می‌توانیم تحریم‌ها را بشکنیم.

 

 

جباری خطبه نمازجمعه شهرستان بهشهر

حجت الاسلام والمسلمین  جباری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بهشهر خطاب به آمریکا گفت: اگر شما خشونت های دائمی خود علیه مردم آمریکا و دیگر کشورها را متوقف کنید، درگیری ها و خشونت های این روزهای جهان به پایان خواهد رسید .

 

 

جباری افزود : افشای  گزارش شکنجه های  وقیحانه ، همه ادعاهای آمریکا در مورد رعایت حقوق بشر را باطل کرد و به کشورهای جهان نشان داد ادعای این کشور برای حفظ حقوق انسان ها ، بی پایه و اساس است .

حجت الاسلام والمسلمین جباری به فرا رسیدن ایام اربعین امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان اشاره کرد و گفت : برپایی مراسم باشکوه راهپیمایی بزرگ شیعیان جهان در کربلای معلی ، گوشه ای از دلدادگی عاشقان آن حضرت به پیروی از خط سرخ ایشان است .

 

 خطیب جمعه شهرستان بهشهر همچنین بر لزوم مشارکت بیشتر مردم در بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد و گفت : مشارکت در تکمیل و گسترش این طرح ها علاوه بر برخورداری از اجر معنوی ، موجب تقویت هر چه بیشتر شیعه در جهان خواهد شد .