علی احسانی در جلسه بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی شرق مازندران در شهر صنعتی گلوگاه اظهار کرد: هم اکنون آمار بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان شرق استان بیشتر از سایر مناطق استان است.

 

شرق پرس:  علی احسانی در جلسه بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی شرق مازندران در شهر صنعتی گلوگاه اظهار کرد: هم اکنون آمار بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان شرق استان بیشتر از سایر مناطق استان است. 

 

 

وی افزود: با توسعه کمی نواحی صنعتی در شرق استان و ایحاد طرح‌های بزرگ و مادر در این منطقه می‌توانیم بخش عمده‌ای از مشکلات بیکاری شرق مازندران به ویژه گلوگاه را رفع کنیم. 

 

 

معاون استاندار مازندران با تاکید بر حمایت از توسعه صنعت و سرمایه‌گذاری توسط دستگاه‌های اجرایی استان افزود: باید بنگاه‌های تولیدی استان و بانک‌ها شرایطی را برای تولیدکنندگان ایجاد کنند تا سرمایه‌گذار رغبت سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن را داشته باشد. 

 

 

احسانی با بیان اینکه هنوز زمینه ورود واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای ورود به بازار بورس فراهم نشده است بیان کرد: تعداد واحدهای صنعتی خرده‌پا و کوچک در مازندران بسیار است و این دلیل عدم حضور واحدهای صنعتی استان در بازار بورس می‌تواند باشد.

 

 

عباسعلی وفایی‌نژاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به  اینکه تعداد قراردادهای منعقده با سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحدهای تولیدی در نواحی و شهرکهای صنعتی مازندران در ۹ ماه امسال از رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل برخوردار بوده است از واگذاری ۵۰ هکتار زمین صنعتی به سرمایه‌گذاران در بخش صنعت و معدن در شهرک‌های صنعتی مازندران خبر داد. 

 

 

وی با بیان اینکه با توسعه فعالیت‌های صنعتی از طریق ارتباط صنعت و محیط زیست توانستیم توسعه شهرک‌های صنعتی را به صورت متوازن در استان صورت دهیم افزود: هم ا کنون به واسطه ارزان بودن زمین در شرق مازندران امکان توسعه صنعتی در نواحی و شهرک‌های صنعتی این منطقه بیشتر از غرب مازندران است.

 

 

وفایی‌نژاد با بیان اینکه هم اکنون مشکل حاد خاصی برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان نداریم افزود: بارقه‌های توسعه فعالیت صنعتی در شهرستان گلوگاه فراهم شده است. 

 

 

محمد محمدپور عمران مدیر کل صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در این جلسه نیز با بیان اینکه باید با دقت نظر و هدایت سرمایه‌گذاران فعالیت‌های تولیدی را در شهرکهای صنعتی فعال کنیم، افزود: هم اکنون توسعه صنعت در شرق مازندران در حال رونق است.

 

 

وی با بیان اینکه ما اگرچه موافق این هستیم که صیانت از محیط زیست در شمال کشور امری ضروری است تصریح کرد: نباید با تاسی از این موضوع جلوی توسعه صنعتی د رمازندران را بگیریم.

محمدپور خواستار توجه مجمع نمایندگان استانهای شمالی کشور در بودجه سال ۹۳ به توسعه شهرک‌های صنعتی مازندران شد. 

 

 

وی  از آمادگی این استان برای توسعه صنایع مادر با مشارکت سرمایه‌گذاران در شرق مازندران خبر داد و گفت: فرمانهداران شرق مازندران در صورت تهیه حداقل ۱۰۰ هکتار زمین در نواحی صنعتی می‌توانند زمینه جذب و جلب سرمایه‌گذاران بزرگ برای ایجاد صنایع مادر با ظرفیت سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیاردی را فراهم کنند.

عیسی قاسمی طوسی فرماندار گلوگاه نیز در سخنانی با اشاره به اینکه شهرستان گلوگاه در شرق مازندران از عقب‌ماندگی بسیاری در حوزه زیرساخت‌ها رنج می‌برد افزود: با توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در منطقه می‌توانیم مشکل بیکاری این بخش محروم مازندران را رفع کنیم.

تسنیم