محمد تقي نورزاد در نشست خبري با اصحاب رسانه در بهشهر افزود: بهشهر در بخش هاي كشاورزي، صنعتي و گردشگري از شهرهاي مستعد استان است كه بايد با برنامه ريزي مناسب و با شناسايي استعدادها در جهت رفع بيكاري تلاش كنيم.

 

بیکاری اشتغال

 

 

فرماندار بهشهر گفت: مشکل اصلی بهشهر بیکاری و اشتغال است که در این رابطه با بسیج همگانی وارد شده ایم تا در جهت کاهش بیکاری تلاش شود.

 

 

به گزارش شرق پرس، محمد تقی نورزاد در نشست خبری با اصحاب رسانه در بهشهر افزود: بهشهر در بخش های کشاورزی، صنعتی و گردشگری از شهرهای مستعد استان است که باید با برنامه ریزی مناسب و با شناسایی استعدادها در جهت رفع بیکاری تلاش کنیم.

 

 

وی اظهار داشت:  در رابطه با کاهش بیکاری در بهشهر فعالیتهای مختلفی انجام داده ایم که  در سدت اقدام بودن پروژه تله کابین که موجبات اشتغال زایی فراوان می شود که ۹۵ درصد کارهای اداری انجام شده و احداث آن یکی از این مسائل مهم است.

 

 

نورزاد گفت: در بخش گردشگری می توان به جرات گفت که کل شهرستان بهشهر با دارا بودن  مناطق گردشگری و تفریحی از مناطق میراثی است که باید درجهت رشد و ترقی آن تلاش همه جانبه صورت گرفته و با استقرار اداره گردشگری، جهانگردی و میراث فرهنگی حق این شهر ادا شود.

 

 

فرماندار بهشهر همچنین با اشاره به ابگیری سد گلورد در سال ۹۳ نیز اظهار داشت: این سد در حوزه بهشهر و نکا قرار گرفته شده است و بخش زیادی از اراضی بهشهر از این بخش مشروب می شود که در اشتغال زایی و شکوفایی اقتصاد موثر است.

 

 

وی ادامه داد:  در رابطه با سد گلورد ، جابجایی روستاها در حوزه بهشهر با مشروب شدن این سد انجام شده است و رد مراحل پایانی کار است که با بهره برداری این سد شکوفایی بی نظیری در منطقه حاصل می شود.

 

 

نورزاد همچنین با اشاره به بهره برداری کارخانه کمپوست شرق مازندران در بهشهر یادآور شد: این کارخانه در حال حاضر مشکل دستگاه هم زن (ویندرو) را دارد که نیازمند یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار است که از طریق شهرداری های بهشهر، نکا، گلوگاه، خلیل شهر و رستمکلا و سازمان همیاری های شهرداری کشور و استانداری مازندران در حال انجام است.

 

 

وی گفت: مقداری از این بودجه برای خرید دستگاه همزن از کشور اتریش از شهرداری بهشهر و نکا تهیه شده و یک میلیارد تومان وام از سوی مدیریت سازمان شهرداری های کشور اختصاص یافته که در حال برنامه ریزی برای اخذ آن هستیم  تا با کمک همه عوامل این کارخانه به زودی به بهره برداری برسد.

 

 

نورزاد افزود: کمپوست شرق مازندران ظرفیت روزانه ۲۵۰ تن زباله  را داراست که بهره برداری موقت آن با ۱۰ تن زباله در روز قبل از عید ۹۳ عملیاتی می شود.

 

 

فرماندار بهشهر  در ادامه سخنان خود با اشاره به دو شغله بودن اعضای شورای شهر خاطر نشان کرد: وزارت کشور در برگزاری نشست تخصصی پیرو نامه فرمانداری بهشهر مبنی بر دو شغله بودن دکتر اسلام بابا نژاد عضو شورای شهر بهشهر، رسما” دو شغله بودن اسلام بابا نژاد را در شورا و ریاست بیمارتستان امام خمینی (ره) را تایید و حضور ایشان در شورا را غیر قانونی اعلام کرد.

 

 

وی ادامه داد: ما در این رابطه تابع قانون هستیم و در این خصوص باید عضو علی البدل اول شورا ( عباس یعقوبی گلوردی) به عنوان جایگزین اسلام بابا نژاد  وارد شده و مسئله را پیگیری کند.

مهر