نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سال 99 با حضور استاندار ،معاون سیاسی امنیتی، مدیر کل ورزش و جوانان مازندران، مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران و جوانان سراسر استان بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد

به گزارش شرق پرس، احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد گفت: تاکید دارم که جلسات جوانان باید در سطح بخش، شهرستان و استان بصورت جدی برگزار شود.

وی افزود مشکلات جوانان فرابخشی است و همه بخش ها و نهادها باید درگیر موضوعات جوانان باشند و برای رفع مشکلات تلاش کنند.

احمد حسین زادگان افزود؛ توجه به شرکت های دانش بنیان، توجه به رسانه ها و توجه به آسیب ها و… همه اینها موضوعات مرتبط با جوانان است و بسیاری از این مشکلات در سطح شهرستان قابل رفع است و معتقدم مدیران استانی باید موانع ساختاری را برطرف کنند.

وی در این جلسه ویدئو کنفرانسی که با حضور جوانان همه ی شهرستان ها برگزار شد ضمن تاکید بر اهمیت موضوعات مرتبط با جوانان گفت: فرمانداران باید راه اندازی خانه های جوانان را با استفاده از فضاهای مازادی که در شهرستان ها شناسایی می کنند در دستور کار قرار دهند.

استاندار همچنین افزود؛ پیشنهادات جوانان باید قابلیت اجرایی داشته باشد و مطالبات جوانان باید ساماندهی شود اما می توان گفت : اولویت های پیگیری امور جوانان، خانه های جوانان شهرستان ها، کاهش سن مدیریتی، ارزیابی مشکلات جوانان در حوزه اقتصادی، پرداخت وام و… خواهد بود.

احمد حسین زادگان با اشاره به فضاهای مثبتی که برای حضور و نقش آفرینی جوانان روی داد اظهار داشت : اتفاقات خوبی هم در سپردن امور به جوانان رخ داد که باید آنها هم دیده شود.

وی موضوع اعتیاد را یکی از اولویت ها برای بررسی در حوزه اجتماعی جوانان دانست و تاکید کرد؛ مدیران ذیربط از هم اکنون برای غنی سازی اوقات فراغت تابستان جوانان برنامه ریزی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان در جمع جوانان مازندرانی بیان داشت؛ در بحث حضور جوانان در پست های مدیریتی تلاش کردیم هر سال بطور میانگین یک سال سن مدیریتی را کاهش دهیم و فرمانداران هم برای صدور ابلاغ مشاور جوانان محدودیتی ندارند و می توانند با استفاده از ظرفیت جوانان نخبه و با انگیزه تصمیمات مناسب تری در این حوزه اتخاذ نمایند.

احمد حسین زادگان ضمن اشاره به موضوع زیان ها و مشکلات بخش خصوصی ورزش و باشگاه داران و مربیان در موضوع شیوع کرونا گفت : باید تصمیمات خوبی برای جبران خسارات باشگاه داران و مربیان که عموماً از جامعه جوان کشور هستند اتخاذ گردد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان مازندران با تقدیر از نگاه ویژه دکتر سلطانی فر وزیر محترم ورزش و جوانان که اخیرا در موضوع خسارت کرونایی به جامعه ورزش و جوانان منشا تصمیمات خوبی در ستاد ملی بودند افزود؛ در این فرصت از استاندار محترم هم بدلیل اهتمام ویژه که به حوزه های مختلف جوانان داشته اند و در این شرایط حساس حتی جلسه امور جوانان را برای پیگیری مطالبات جوانان بصورت ویدئو کنفرانس برگزار کردند سپاسگزارم.

حبیب حسین زادگان گفت : بدلیل شرایط ویژه ای که کرونا به جامعه تحمیل کرد نتوانستیم ویژه برنامه های تدارک دیده شده هفته جوانان را برگزار نماییم اما جوانان در همین ایام مشغول خدمت رسانی به جامعه برای مقابله با شیوع کرونا بودند که این تلاش ها قابل تقدیر است.

وی بیان داشت: سازمان های مردم نهاد جوانان مازندران در تهیه تولید و توزیع ملزومات بهداشتی با همکاری بسیج ورزشکاران نقش پررنگی داشتند و اتفاقات خوبی در حوزه جوانان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا روی داد.

حسین زادگان افزود؛ بیش از یک میلیون جمعیت جوان مازندران ما را در زمره ی جوان ترین استان های کشور قرار داد که نیازمند توجه و برنامه ریزی های دقیق تر است.

این مقام مسئول در حوزه جوانان اظهار داشت؛ جوانان مازندران با نگاه مسئولانه از روزهای جنگ تحمیلی تا دیگر صحنه ها از سیل و زلزله و حتی مقابله با شیوع کرونا همواره تاثیرگذاری خود را داشته اند و امروز نیز به نظر می رسد سهم جوانان ما در جهش تولید نیز بسیار پررنگ خواهد بود.

لازم به ذکر است؛ جوانان همه شهرستان نیز بصورت ویدئو کنفرانسی در جلسه شرکت داشتند و به نمایندگی از جوانان استان مطالبات و درخواست های خود را مطرح کردند.