مشعل نخستین دوره المپیاد ورزشی کارگران کشور که 15 بهمن از شلمچه روشن شده بود، پس از عبور از استان گلستان، چهرشنبه از شرق مازندران وارد استان شد و در دو شهرستان گلوگاه و بهشهر مورد استقبال ورزشکاران و مسئولان قرار گرفت.

 

 

به گزارش شرق پرس مشعل نخستین دوره المپیاد ورزشی کارگران کشور که ۱۵ بهمن از شلمچه روشن شده بود، پس از عبور از استان گلستان، امروز وارد مازندران شد و در دو شهرستان گلوگاه و بهشهر مورد استقبال ورزشکاران و مسئولان قرار گرفت.

 

olampik-kargari3

 

این مشعل در شهرستان گلوگاه ابتدا تحویل علی‌اصغر خلیلی مسئول کمیته حمل مشعل استان مازندران شد، سپس در اختیار فرماندار و امام جمعه گلوگاه قرار گرفت و در ادامه نیز از میدان ۲۲ بهمن تا چهارراه شهید پهلوان گلوگاه با همراهی امام جمعه، جمعی از مردم، ورزشکاران، دانش‌آموزان، ورزش‌دوستان و مسئولان شهرستان گلوگاه، توسط ورزشکاران مطرح که اغلب از پیشکسوتان جامعه کشتی گلوگاه بودند،حمل شد.

 

olampik-kargari1

 

امام جمعه گلوگاه در جمع مردم این شهرستان گفت: توسعه فضاهای ورزشی، ورزش پاک، ترویج فرهنگ پهلوانی و توجه به ورزش‌های همگانی و پایه، از ضرورت‌های ورزش کشور هستند که مورد نظر مسئولان است.

 

 

حجت‌الاسلام سیدابراهیم میراحمدی، حمل نمادین مشعل المپیک در شهرهای مختلف استان را نشانه ترویج فرهنگ ورزش و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین جامعه ورزشی به‌ویژه کودکان و نوجوانان توصیف کرد و گفت: حضور امروز دانش‌آموزان و علاقه آنها نسبت به این حرکت قابل تقدیر ورزشی، دلیل روشنی بر اهمیت جایگاه ورزش است.

 

 

مشعل المپیک ورزشی، پس از گلوگاه وارد شهرستان بهشهر و تقدیم فرماندار و رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان شد، سپس توسط مرتضی قلندری یکی از ورزشکاران بهشهری، از چهارراه استقلال به سمت پارک ملت بهشهر حمل شد.

 

 

قلندری، ورزشکار ۵۰ ساله بهشهری است که رکورد ۶ هزار و ۳۰۰ میل باستانی در ۷۰ دقیقه و همچنین شنای مداوم ۱۲ ساعته در دریای خزر را به نام خود ثبت کرده است.

 

olampik-kargari2

 

محمدتقی نورزاد فرماندار بهشهر در مراسم استقبال از مشعل المپیک ورزش‌های کارگری با بیان اینکه مازندران استان ورزش‌خیز و قهرمان‌پروری است، عنوان کرد: رقابت‌های زیادی از سطح ملی تا جهانی به میزبانی مازندران برگزار شده است اما نخستین رقابت‌های ورزشی کارگران کشور در مازندران به دلیل تنوعی که دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

 

به گزارش فارس، بنابر اعلام اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران، بزرگ‌ترین عرصه رقابت ورزشی کارگران کشور، پنجم اسفندماه در سالن سیدرسول حسینی ساری اجرا می‌شود که طی آن، مازندران میزبان ۲ هزار ورزشکار زن و مرد در ۲۴ رشته ورزشی خواهد بود.

 

 

نخستین المپیاد ورزشی کارگران کشور با همکاری فدراسیون ورزشی کارگری، استانداری مازندران، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان مازندران به مدت سه روز در شهرهای ساری، نوشهر، بابل، نور، قائمشهر، بابلسر، جویبار، آمل، تنکابن، نکا، میاندورود، محمودآباد و فریدون‌کنار برگزار می‌شود./فارس