نیمه‌های شب گذشته بود که جسد زن ۳۵ ساله از درون دریاچه عباس‌آباد بیرون کشیده شد، زنی که قربانی یک سهل‌انگاری کوچک شد، در شبی که هیچگاه از یاد خانواده و همسفرانش نخواهد رفت.   به گزارش شرق پرسبه نقل از فارس, خانواده‌ای که برای نخستین‌بار به منطقه تفریحی توریستی عباس‌آباد بهشهر آمده […]

 

سقوط خودرو عباس آباد

 

 نیمه‌های شب گذشته بود که جسد زن ۳۵ ساله از درون دریاچه عباس‌آباد بیرون کشیده شد، زنی که قربانی یک سهل‌انگاری کوچک شد، در شبی که هیچگاه از یاد خانواده و همسفرانش نخواهد رفت.

 

به گزارش شرق پرسبه نقل از فارس, خانواده‌ای که برای نخستین‌بار به منطقه تفریحی توریستی عباس‌آباد بهشهر آمده بودند، با یک سهل‌انگاری کوچک عزادار شدند، این حادثه تلخ، تلنگری جدی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

یک خودروی پاترول شب گذشته در فاصله ۱۰ متری از استخر یا دریاچه عباس‌آباد بهشهر توقف کرد، سرنشینان این خودرو، دو خانواده از اهالی تهران بودند، غیر از یک نفر، همه سرنشینان از خودرو پیاده شدند و حادثه‌ای که نباید، اتفاق افتاد.

محمدحسین موسی‌زاده‌حلیم سرپرست جمعیت هلال احمر بهشهر و گلوگاه،  گفت: افرادی که از خودرو پیاده شدند در حال جست‌وجوی جایی برای نشستن بودند که ناگهان خودرو به سمت دریاچه حرکت کرد و در آن فرو رفت.

وی اظهار داشت: پس از دریافت گزارش حادثه، بلافاصله نیروهای امداد و نجات، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مربوطه خود را به عباس‌آباد رساندند.

این مسئول در ادامه گفت: یکی از غواصان ما  وارد دریاچه شد، پس از ساعتی، ماشین آتش‌نشانی به وسیله «بکسل» پاترول را از آب بیرون کشید و با جسد زن جوان رو‌به‌رو شدیم.

وی درباره مشخصات فرد متوفی گفت: وی اهل و ساکن تهران است و حدود ۳۵ سال سن دارد.

تا این لحظه، علت اصلی حادثه، روشن‌گذاشتن خودرو و نکشیدن ترمز دستی، گزارش شده است.

پزشکی قانونی نیز مرگ این زن را بر اثر ایست قلبی اعلام کرد، همچنین گزارشی مبنی بر ” باردار بودن ” فرد متوفی، تایید شد.

در دقایق اولیه بامداد ۳۰ شهریور ۹۱ هم، یک‌دستگاه نیسان بر اثر لغزندگی اطراف دریاچه عباس‌آباد به داخل آن فرو رفت و مرد جوانی قربانی این حادثه شد.

اتفاق شب گذشته، تلنگری جدی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است و جای این سئوالِ مهم باقی مانده است که چرا وقتی با کمتر از نیم‌میلیون تومان می‌توان از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود، باید کوتاهی کرد؟

آیا ۵۰ میلیون تومان اعتبار، از جان انسان‌ها ارزشمندتر است؟ آیا میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نمی‌خواهد طرحی برای سالم‌سازی دریاچه عباس‌آباد که همچون قاتلی خاموش چندین بار است جان و اموال مردم را می‌بلعد، داشته باشد؟ آیا نصب تابلوی هشدارِ ” ورود خودرو به حاشیه دریاچه ممنوع است”، هزینه گزافی می‌خواهد؟ و چند بار دیگر باید چنین حوادثی تکرار شود تا این سازمان بلندآوازه، به خود بیاید.

پس از حادثه سال ۹۱، قرار بود سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به سالم‌سازی دریاچه عباس‌آباد اقداماتی انجام دهد، اما تا امروز هیچ قدمی برنداشته است و همچنان فریاد بی‌پولی سر می‌دهد.

با توجه به اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، داعیه‌دار حفاظت و طراحی برنامه‌های مطابق با سازمان خود در مناطق گردشگری است و سایر سازمان‌ها را بعضاً از دخالت در این امور باز می‌دارد، بنابراین از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و نمایندگی متبوعش در شهرستان بهشهر انتظار می‌رود نسبت به پیگیری اعتبار مناسب برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی به‌طور جدی وارد عمل شوند.

 

/انتهای خبر