آوریل روزی بود که انتقام تاریخ از «دوچه» ستانده شد. چنین روزی، خاطره مرگ دیکتاتوری را بازگو می‌کند که اگرچه دستش به خون انسان‌های زیادی آلوده بود، اما خود نیز با بی‌رحمانه‌ترین شکل به همراه همسرش کشته شد.   شرق پرس: بنیتو موسولینی در ۲۹ ژوئیه ۱۸۸۵ در رومانی به دنیا آمد. او که […]

 

آوریل روزی بود که انتقام تاریخ از «دوچه» ستانده شد. چنین روزی، خاطره مرگ دیکتاتوری را بازگو می‌کند که اگرچه دستش به خون انسان‌های زیادی آلوده بود، اما خود نیز با بی‌رحمانه‌ترین شکل به همراه همسرش کشته شد.

 

شرق پرس: بنیتو موسولینی در ۲۹ ژوئیه ۱۸۸۵ در رومانی به دنیا آمد. او که قرار بود پیشرو تجدد و اصلاحات در ایتالیا باشد و آن را به یکی از قدر‌ت‌های برتر اروپا مبدل سازد در خانواده‌ای فقیر و بی‌بضاعت متولد شد. پدرش انقلابی متعهدی بود که از فرط شور و شعف انقلابی نام فرزندش را از بنیتو ژوآزره، انقلابی مکزیکی گرفته بود. بعدها این انقلابی‌زاده، پایه‌گذار حزب تمامیت‌خواه فاشیست ایتالیا شد. با اینکه فاشیسم ایتالیا تفاوت‌های محسوسی با فاشیسم هیتلری دارد اما تاریخ این دو را به عنوان سردمدارانی می‌شناسد که دنیا را برای یک جنگ جهانی خونینی دیگر به مسلخ فرستاد.

موسولینی پس از احاطه کامل بر ایتالیا، شریک قمار بزرگی شد که پیشوای نازی برای بردن آن از هیچ اقدامی واهمه نداشت. با این همه، ۲۸ آوریل روزی بود که انتقام تاریخ از «دوچه» ستانده شد. چنین روزی، خاطره مرگ دیکتاتوری را بازگو می‌کند که اگرچه دستش به خون انسان‌های زیادی آلوده بود، اما خود نیز با بی‌رحمانه‌ترین شکل به همراه همسرش کشته شد.

موسولینی در پایان جنگ جهانی دوم در حالی که به اتفاق معشوقه‌اش در حال فرار از ایتالیا بودند در مزرعه‌ای توسط پارتیزان‌های ایتالیایی دستگیر شده و در همان جا به همراه سایر همراهانشان که از مقامات حکومت فاشیستی بودند، پس از محاکمه صحرایی به اعدام محکوم شدند.  هنگام اعدام، شخصی با چاقو به او ضربه زد و موسولینی نیمه جان از شکنجه به زمین افتاد. مردم به او حمله کردند و با لگد روی جنازه او رفتند که جمجمه او متلاشی شد اما با تیراندازی هوایی نیروهای نظامی، جنازه را رها کردند. جسد موسولینی و معشوقه‌اش در پیازا لورتو در میلان، برای نمایش عموم، ورونه بر قناره قصابی، از سقف یک ایستگاه پمپ بنزین آویخته شد و مردم شهر آن را سنگباران کردند.

تصاویر زیر روایتی است از پایان زندگی بنیتو موسولینی و دانا راشل موسولینی:

موسولینی

موسولینی

موسولینی

موسولینی

مرگ بیرحمانه دیکتاتور بی‌رحم+ تصاویر +18

مرگ بیرحمانه دیکتاتور بی‌رحم+ تصاویر +18

مرگ بیرحمانه دیکتاتور بی‌رحم+ تصاویر +18

موسولینی

موسولینی

موسولینی

مشرق
 
 
/انتهای خبر