معاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به تشکیل ۹ ستاد ساماندهی امور جوانان در استان گفت: ۱۱۰ برنامه هفته جوان در استان اجرا شد.   به گزارش شرق پرس, مجتبی قدمی بعد از ظهر چهارشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به تجلیل از ۷۰۰ جوان بیان داشت: تجلیل از […]

 

معاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به تشکیل ۹ ستاد ساماندهی امور جوانان در استان گفت: ۱۱۰ برنامه هفته جوان در استان اجرا شد.

 

به گزارش شرق پرس, مجتبی قدمی بعد از ظهر چهارشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به تجلیل از ۷۰۰ جوان بیان داشت: تجلیل از بانوان جوان استان نیز برای اولین بار در هفته جوان اتفاق افتاد.
 
وی با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت استان جوان هستند گفت: از اینرو می طلبد که بیش از پیش به جوان و اوقات فراغتش بپردازیم.
 
وی با اشاره به اینکه ۴۸هزار برنامه مختلف در استان در سال گذشته اجرا کرده ایم گفت: ۵۵ درصد از جوانان ما به شکل مستقیم در برنامه های اوقات فراغت شرکت داشته اند و گرایش بیشتر جوانان به برنامه های مذهبی و دینی بوده است.
 
قدمی گفت: امروزه با توجه به گسترش فضای مجازی در بین جوانان اگر برنامه درستی نداشته باشیم با تهذید جدی مواجه خواهیم بود.
 
معاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: برنامه های پیشنهادی ما این است که برنامه ریزی برای اوقات فراغت فقط به تابستان محدود نشود و نمایشگاهی در پایان تابستان برپا شود و هر دستگاهی فعالیتهایش را ارائه دهد.
 
وی عنوان کرد: دستگاهها گزارش فعالیتهای اوقات فراغتشان را مکتوب کنند تا بررسی و کتابی از همین فعالیتها تدوین شود، همچنین در برنامه های فراغت به روستاها نیز توجه شود.
 
علیرضا یونسی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز با گرامیداشت ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای تغذیه روح ماست.
 
وی با بیان اینکه جوانی بهار عمر است گفت: دوران جوانی سرشار از صداقت و پاکی و یکرنگیست و به عقیده من جوانان مازندران بهترین جوانان کشور و دنیا هستند و دختر و پسر ما امروز قله های رفیع موفقیت و قهرمانی را در دنیا درنوردیده اند.
 
وی بیان داشت: استان مازندران در بحث استفاده از فضای مجازی در کشور بالاترین مقام را دارد و مازندران بیش از ۱۷ درصد از مدال آوران کشور را بخود اختصاص داده است.
 
برنامه روشن برای جوانان نداریم
 
یونسی گفت: مسئله این است که ما در حوزه جوان یک برنامه روشن که دستورالعمل اداره کار ما باشد نداریم و باید برنامه ریزی ریشه ای داشته باشیم و باید برآورد کنیم که چه تعداد جوان داریم و رفع مسائل نیازمند کار زیربنایی است.
 
معاون استاندار مازندران با بیان اینکه، بودجه همیشه گره گشا نیست گفت: استفاده از عقل و تدبیر و مولفه های علمی راهگشای اصلی مسائل ما هستند و چگونگی بهره گیری از سازمانهای مردم نهاد هم مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی افزود: از این پس مجتمعهای تجاری در صورت داشتن سالن تفریحی فرهنگی برای جوانان مجوز ساخت می گیرند.
 
وی با اشاره به اینکه جوانان ما امروز به دنبال کارهای شیک، اداری و پشت میز نشینی هستند تاکید کرد: ما باید فضاسازی کنیم و این یک کار سنگین فرهنگی می خواهدکه بتوانیم اندیشه جوانانمان را عوض کنیم و به سمت سایر فعالیتها سوق دهیم.