احمد رستمی در دومین همایش پلیس فتا با مسئولانه رسانه‌های مجازی در سالن اجتماعات اتاق اصناف مازندران اظهار داشت: مازندران بیش از 2 میلیون و 700 هزار کاربر اینترنت دارد.

 

rostami-fata

 

رئیس پلیس فتای مازندران با بیان اینکه شرط‌بندی در مسابقات فوتبال به معضل بزرگ تبدیل شده است و بیشترین نگرانی را در این زمینه داریم،گفت: فقط حساب یکی از این شرکت‌ها ۴۰ میلیارد تومان ورودی سرمایه داشت.

 

به گزارش شرق پرس، احمد رستمی سه شنبه در دومین همایش پلیس فتا با مسئولانه رسانه‌های مجازی در سالن اجتماعات اتاق اصناف مازندران اظهار داشت: مازندران بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر اینترنت دارد.

 

وی با اشاره به جرائم اینترنتی، گفت: بارها اعلام کرده‌ایم برای واریز پول به حساب افراد، نیازی به ارائه رمز دوم حساب‌های بانکی افراد نیست.

 

رستمی با اشاره به اینکه این مسئله باید اطلاع‌رسانی شود، افزود: باندهای زیادی در این زمینه کشف کردیم.

 

این مسئول با اشاره به کشف باندهای بزرگ کشوری با حدود ۱۷۰ پرونده، کلاهبرداری اینترنتی بیش از یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی، بازداشت باندی که اقدام به خالی کردن حساب بانکی ۱۸۰۰ نفر کرده بودند و دستگیری هکری که بیش از ۲۰۰ هزار حساب بانکی را هک کرده بود، یادآورشد: زن و شوهر متهمی که از طریق شبکه‌های اجتماعی به اغفال دختران می‌پرداختند هم بازداشت شدند.

 

وی با بیان اینکه شرط‌بندی در مسابقات فوتبال به معضل بزرگ تبدیل شده است و بیشترین نگرانی را در این زمینه داریم، خاطرنشان‌کرد: فقط حساب یکی از این شرکت‌ها  ۴۰ میلیارد تومانی ورودی سرمایه داشت و بیش از ۱۸۰ نفر در این زمینه دستگیر شدند.

 

به گزارش فارس در ادامه این نشست رئیس اتاق اصناف ساری اظهار داشت: مازندران بیشترین ضریب نفوذ اینترنت را در کشور دارد.

 

عباس رمدانی ادامه ‌داد: مشترکان اینترنت در مازندران با یک میلیون و ۱۴۶ هزار نفر بوده و اینترنت ورودی استان حدود ۶ گیگابایت است.

 

وی افزود: ۷۵ سایت خبری دارای پروانه و به همین میزان سایت‌هایی در مسیر دریافت پروانه قرار دارند که در استان فعالیت ‌می‌کنند.