حجت الاسلام بشير عاليشاه در جشن فرصت هاي شغلي در سالن ارشاد گلوگاه افزود: شهرستان گلوگاه در سال جاري به 223 نفر وام كارگشايي ارائه داده است كه مجموع اين مبلغ بيش از 2 ميليارد ريال بوده است.

 

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) گلوگاه گفت: براساس اعلام استانی، کمیته امداد امام خمینی (ره) گلوگاه رتبه اول اشتغال مازندران را داراست و ۱۴۰ طرح خودکفایی امسال اجرا شده است.

 

 

به گزارش شرق پرس، حجت الاسلام بشیر عالیشاه در جشن فرصت های شغلی در سالن ارشاد گلوگاه افزود: شهرستان گلوگاه  در سال جاری به ۲۲۳ نفر وام کارگشایی ارائه داده است که مجموع این مبلغ بیش از ۲ میلیارد ریال بوده است.

 

 

وی اظهار کرد: این کارگشایی و ایجاد اشتغال در گلوگاه علی رغم تحریم های مختلف و همچنین کمبود اعتبارات مختلف حاصل شده که بیانگر اهتمام ویژه امداد به ایجاد اشتغال برای مددجویان در شرایط مختلف است.

 

 

عالیشاه ادامه داد: در سال جاری در سال جاری در بخش خودکفایی افراد تحت پوشش شامل کارانگیزی، توان افزایی و خودکفایی در گلوگاه ۱۱ میلیارد و ۴۹۸ میلیون ریال  به افراد واجد شرایط  پرداخت شد.

 

 

وی گفت: از این طرح ها که شامل ۱۴۰ طرح خودکفایی بوده،  ۲۸  طرح خودکفایی از محل کمک های امداد به مبلغ دو میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال و تعداد ۱۱۲ طرح خودکفایی از محل اعتبارات بانکی به مبلغ ۸ میلیارد و ۶۷۸ میلیون ریال پرداخت شد.

 

 

عالیشاه افزود: گلوگاه شهرستان کوچکی است اما فکرهای بزرگی دارد و باید بزرگ فکر کنیم تا کارهای بزرگی انجام دهیم که خوشبختانه در رابطه با ایجاد اشتغال در دو سال پیاپی سال گذشته و امسال، رتبه اول اشتغال استان مازندران را دارا است.

 

 

امام جمعه گلوگاه نیز در سخنانی اظهار داشت: دل کندن از مال دنیا بسیار سخت است و لذا کسانی که کار خیر و خداپسندانه انجام می دهند درواقع با گذشتن از دارایی خود خیرات آخرت را برای خود به ارمغان می آوند.

 

 

حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی گفت: در هر کاری انگیزه کار مهم است و لذا اگر انگیزه الهی و خدایی و برای خدمت به خلق باشد برکات خداوند نیز در اموال حاصل می شود.

 

 

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) از نهادهایی است که موجب تقویت نظام شد و با کمک به نیازمندان و کم کردن دغدغه های فقرا، الگو و نمونه سایر کشورهای جهان شد و اکنون کشورهای دیگر از ما و کمیته امداد ما الگو برداری می کنند.

 

 

گفتنی است در این مراسم از مدیران مدارس کمک کار امداد، روسای بانکهای عامل در پرداخت تسهیلات و ۵ نوعروس گلوگاهی تجلیل شد.

مهر