از آنجایی که اقشار ضعیف تر جامعه معمولاً در تیر رس دستگاه مالیاتی قرار دارند فرار مالیاتی چندانی مشاهده نمی شود اما در طبقه ثروتمند متاسفانه این عمل بسیار دیده می شود

به گزارش شرق پرس فرار مالیاتی یکی از معضلات اقتصادی در همه جوامع است که به نظر می آید متاسفانه این مشکل در اقشار مرفه جوامع بیشتر دیده می شود.

در همین رابطه حمزه ای مدیر کل امور مالیاتی مازندران در گفتگو با صداوسیما با اشاره به دریافت ۹۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مالیات در ۹ ماهه امسال , گفت : این مقدار درآمد مالیاتی نسبت به مدت مشابه پارسال ۳ درصدافزایش داشته و ۷۶ درصد تکلیف قانونی دریافت مالیاتی اخذ شده است .

وی با بیان اینکه امسال تکلیف قانونی دریافت مالیاتی مازندران هزارو ۴۳۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است , افزود : از این مقدار۱۵۰ میلیارد تومان آن فرار مالیاتی است .

مدیر کل امور مالیاتی مازندران در خصوص برنامه های آن اداره کل برای جلوگیری از فرار مالیاتی گفت : رصد تراکنش های بانکی که بیش از آستانه باشد , سرکشی سرزده به واحدهای اقتصادی که فرار مالیاتی دارند , که تاکنون ۱۱۲ شخص حقیقی شناسایی شده اند و بررسی سامانه مالیاتی در طرح جامع از برنامه هایی است , که برای جلوگیری از فرار مالیاتی از آنها کمک گرفته می شود .