قاسمی طوسی در جلسه شورای توسعه ورزش همگانی مازندران با اشاره به مشکلات ناشی از چاقی در استان گفت: سه شنبه های بدون خودرو در مازندران جدی گرفته شود

به گزارش شرق پرس, دومین نشست شورای توسعه ورزش همگانی استان با حضور طوسی مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران, حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان, رهام ابوطالبی قائم مقام و دبیر هیات ورزش های همگانی استان و نمایندگان دستگاههای مرتبط در محل استانداری مازندران برگزار شد.
عیسی قاسمی طوسی در این جلسه با اظهار خرسندی از اینکه سند تحول ورزش همگانی نوشته شد گفت: این سند باید درون استان بومی شود تا بتوان به نحو احسن از آن در توسعه ورزش همگانی استفاده کرد.
مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران با تشکر از حسین زادگان و مجموعه ورزش و جوانان استان بدلیل تلاش های قابل توجه برای ورزش مازندران افزود؛ با توجه به شرایط فعلی جامعه, گسترش ورزش همگانی در جامعه یک نیاز است و این مهم تلاش بیش از پیش همه ی دستگاهها را می طلبد.
وی با تاکید بر اهمیت ویژه برنامه های سال چهلم انقلاب اسلامی اظهار داشت؛ برنامه ریزی برای اجرای ورزش های همگانی و پیاده روی خانوادگی در همه نقاط استان یک ضرورت است که می توان در این راستا از ظرفیت آموزش و پرورش نیز استفاده کرد.
قاسمی طوسی در ادامه گفت: چاقی یکی از معضلات مهم جامعه است و برای مقابله با آن برنامه های فرهنگ سازی مانند سه شنبه های بدون خودرو را جدی تر اجرا کنیم.
حسین زادگان:
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد دستگاه ورزش استان, آماری از تعداد مدال های کسب شده توسط ورزشکاران مازندرانی در مسابقات مختلف ارائه کرد.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته تربیت بدنی و ورزش, گفت: برنامه های ورزشی و فرهنگی متنوعی ازجمله: دیدار با خانواده های معظم شهدای ورزشکار, دیدار با قهرمانان, تجلیل از قهرمانان ورزشی و حضور مسئولان و کارکنان دستگاه ورزش و جوانان در نمازجمعه و… در این هفته برگزار خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران افزود؛ مازندران در ورزش حرفه ای در کشور پیشتاز است اما به نظرم در ورزش همگانی با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد جا دارد کار بیشتری صورت گیرد.
حسین زادگان در ادامه اظهار داشت؛ ورزش و جوانان مازندران در رسیدن به اهداف طراحی شده ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته جهش داشت که نشان از تلاش مضاعف متولیان است.
وی در پایان از اصحاب رسانه که همواره در مناسبت ها و رویدادهای ورزشی همکار و همیار دستگاه ورزش هستند تشکر کرد.
لازم به ذکر است در این نشست؛ عادل عالیشان معاونت توسعه ورزش های همگانی ورزش و جوانان, ساداتی معاون آموزش و پرورش استان, رهام ابوطالبی دبیر هیات ورزش های همگانی مازندران, دکتر دوستی عضو هیات علمی دانشگاه مطالبی درباره ورزش های همگانی ارائه کردند.