سخنان چند روز گذشته رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در خصوص عدم همکاری نمایندگان مازندران در تصویب بودجه 1.3 میلیاردی حوزه پسماند نمونه آشکار و جدیدی از بی تحرکی نمایندگان مازندران در مجلس است ...

شرق پرس : مازندران را جزو استان های برخوردار می دانند اما ضعف در برنامه ریزی و عدم تمرکز نمایندگان مجلس در نظارت و رسیدگی مناسب به مسائل و مشکلات موجب شد تا در آن جایگاه که شایسته آن است نباشد و بسیاری از کارشناسان عدم پیگیری طرح‌های ملی و نیز تصویب نشدن پروژه‌های عمرانی و صنایع مادر و توسعه مناسب گردشگری و سرو سامان دادن به حوزه کشاورزی و شیلات برای برون رفت استان از چالش‌های توسعه یافتگی را متوجه نمایندگان مجلس استان می دانند.

این دسته از منتقدان سهم نمایندگان مجلس را در این عقب ماندگی بیش از عوامل دیگر می دانند و معتقدند کم تحرکی و بی تحرکی نمایندگان مجلس سهم قابل توجهی در این نابسامانی ها دارد.

عقیل امامی در تشریح وضعیت استان و علل برخی مشکلات و عقب ماندگی های استان می نویسد؛ مازندران با برخورداری از ۱۲ چهره در خانه ملت از استان‌هایی است که بیشترین نماینده را دارد ولی متاسفانه از حیث کارکرد استانی و ملی با این تعداد نماینده نقش ضعیف و محدودی ایفا می‌کند.

مازندران با قابلیت‌های انحصاری در حوزه کشاورزی، گردشگری، صنعت، دریا و جنگل که در عرصه ملی سرآمد است ، متاسفانه در اکثر این حوزه‌ها مشکلات اساسی دارد و علت عمده آن از بی‌توجهی تصمیم سازان و تصمیم گیران ملی به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فراوان این استان زرخیز ناشی می‌شود.

سخنان چند روز گذشته رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در خصوص عدم همکاری نمایندگان مازندران در تصویب بودجه ۱.۳ میلیاردی حوزه پسماند نمونه آشکار و جدیدی از بی تحرکی نمایندگان مازندرانی خانه ملت است که با توجه به مشکلات جدی استان در زمینه مدیریت پسماندها و نیز ساختار شکننده زیست محیطی آن جای تامل فراوان دارد!

همچنین یکی دیگر از مشکلات اساسی کشاورزان سخت‌کوش مازندرانی بی‌برنامگی هرساله دولت در خصوص واردات برنج است که همزمان با فصل برداشت این محصول آه و ناله‌های برنج‌کاران بی توقع را از نهادشان بلند می‌کند و صد افسوس که هیچ یاریگری در این زمینه پیدا نمی‌شود و طبیعتاً مسؤولیت پیگیری این مهم نیز به عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است تا با استفاده از ابزارهای نظارتی به این مشکل لاینحل برای همیشه پایان دهند و این مشکل بگونه ای رنج آور و بغرنج در مازندران خودنمایی می‌کند که معمولا هرساله نماینده ولی فقیه در استان از پشت تریبون نماز جمعه فریاد می‌زند و نمایندگان مازندرانی خانه ملت را به یاری می‌طلبد.

به هر روی با توجه به نقش کلیدی و اثربخش نمایندگان در روند توسعه پایدار استان و رفع مشکلات پایه‌ای و ساختاری و پیگیری طرح‌های ماندگار و زیربنایی در حوزه‌های گوناگون از طریق اعتبارات ملی این حق برای مردم قدرشناس و انقلابی مازندران محفوظ است که از وکلای خود در خصوص عدم پیگیری طرح‌های ملی و نیز تصویب نشدن پروژه‌های عمرانی و صنایع مادر برای برون رفت استان از چالش‌های توسعه یافتگی در حوزه‌های گوناگون توضیح بخواهند و آنان نیز پاسخ‌های در خور ارائه کنند.

عقیل امامی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

farsnews.com/mazandaran