استاندار مازندران گفت: گردشگری به عنوان نقطه تلاقی فرهنگ و اقتصاد که شعار سال مقام معظم رهبری است ، قادر است معضل اشتغال استان را حل کند. به گزارش شرق پرس،  ربیع فلاح جلودار روز شنبه در آیین تجلیل از دست اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در ساری افزود : علاوه با حل […]

 

استاندار مازندران گفت: گردشگری به عنوان نقطه تلاقی فرهنگ و اقتصاد که شعار سال مقام معظم رهبری است ، قادر است معضل اشتغال استان را حل کند.

به گزارش شرق پرس،  ربیع فلاح جلودار روز شنبه در آیین تجلیل از دست اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در ساری افزود : علاوه با حل مشکل اشتغال ، انقلاب اقتصادی در استان هم با توسعه گردشگری امکان پذیر است.

وی خواستار شناسایی جاذبه های تفریحی و گردشگری مازندران و مدیریت و برنامه ریزی دقیق تر برای آن شد و ادامه داد : استان های دیگر در زمینه جذب گردشگر بیکار ننشسته اند و اگر نتوانیم مدت اقامت گردشگران را در مازندران بالا ببریم ، این صنعت را از دست خواهیم داد.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر این نکته که نباید از توسعه گردشگری غافل شویم، گفت : محور اصلی رونق اقتصادی استان گردشگری است.

وی به مشکلات و چالش های اشتغال ، اقتصاد و فرهنگ در مازندران اشاره کرد و افزود : آسیب شناسی در مورد چالش های این حوزه صورت گرفته که باید با راهکاری مناسب حل شود.

فلاح بر لزوم کاهش تصدیگری دولت در توسعه مازندران تاکید کرد و گفت : باید مدیران بخش خصوصی برای همکاری و سرمایه گذاری جهت توسعه استان تشویق شوند.

وی از برگزاری همایش جذب سرمایه گذار در مازندران خبر داد و افزود : هر شهرستانی که بتواند سرمایه گذار جذب کند ، مورد توجه جدی تر معاونت برنامه ریزی استانداری قرار خواهد گرفت.

استاندار مازندران به مشکلات ساختار اداری و دیوانسالاری اشاره کرد و گفت : باید سرمایه گذار را از هر گونه تشریفات اداری غیر ضروری دور کرد.

وی افزود : رسیدگی به درخواست های سرمایه گذاران ، پیمانکاران و مجریان طرح های توسعه ای استان ضروری است.

استان مازندران در سفر های نوروزی سال جاری با پذیرش بیش از ۹ میلیون نفر با متوسط چهار روز و پنج شب اقامت رتبه نخست گردشگری کشور را کسب کرد./ایرنا

 

/انتهای خبر