ثبت نام بی رویه و خارج از محدوده جغرافیایی در مدارس مازندران باعث شد تا تراکم دانش آموزی در برخی کلاس های درس فراتر از ظرفیت و گنجایش فیزیکی شود ...

دریافت وجه ثبت نام مهم ترین تخلف مدیران مدارس/ برخورد با 182 مدیر متخلف

 

به گزارش شرق مازندران قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تائید تخلف مدیران بعضی از مدارس استان در ثبت نام دانش آموزان ، گفت که در بازرسی های انجام شده از مدارس این تخلفات محرز و به ۱۸۲ مدیر مدرسه تذکر داده شد .

 

سید علی قاسمی در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران در ساری افزود : لحاظ نکردن محدوده جغرافیایی محل سکونت و تحصیل دانش آموزان و دریافت وجه ، از مهم ترین تخلفات این مدیران بود.

 

وی از والدین دانش آموزان و مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی مدیران مدارس ، آن را به واحد بازرسی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گزارش دهند تا بررسی و برخورد لازم صورت بگیرد .

 

ثبت نام بی رویه و خارج از محدوده جغرافیایی باعث شد تا در سال های اخیر تراکم دانش آموزی در برخی کلاس های درس فراتر از ظرفیت و گنجایش فیزیکی شود .

 

اداره کل آموزش و پرورش مازندران رعایت تراکم جمعیت دانش آموزی در کلاس های درس مازندران را خط قرمز تعیین کرد که با ابلاغ به مدیران مدارس ، آنها ملزم به رعایت آن هستند.

 

به گزارش ایرنا, تراکم مدنظر برای هر کلاس درس ۳۰ دانش آموز است .