اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات با مسافرانش واژگون شد تا 9 نفر از سرنشینان جان خود را از دست دهند و تعدادی زیادی نیز مصدوم شوند ...
شرق پرس: در حادثه ای دلخراش و ناگوار، یک دستگاه اتوبوس متعلق به دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران که از دانشکده‌های بالا به سمت در ورودی در حال حرکت بود، واژگون شد.
حادثه‌ای که در جریان آن ۲۷ دانشجو مصدوم و تا لحظه انتشار خبر ۹  نفر جان باختند. بر اساس اطلاعات به دست آمده وضعیت تعدادی از دانشجویان مصدوم وخیم است.
در جریان این حادثه که در محوطه دانشگاه آزاد علوم تحقیقات رخ داد، اتوبوس حامل دانشجویان واژگون و باعث کشته و مصدوم شدن حداقل ۳۵ نفر شد؛ حادثه‌ای که هر چه زمان می‌گذرد بر ابعاد خسارت بار آن افزوده می‌شود.

برخی از مسافران زنده مانده این اتوبوس علت این واژگونی مرگبار را ترمز بریدن اتوبوس اعلام کردند و مدعی شدند روز قبل نیز این اتوبوس دارای اشکال فنی بوده است.

 

روایت دانشجوی مصدوم از لحظه حادثه

پسرها داد و بیداد کردند که چقدر تند می‌روی، آروم برو اما دیدیم که سرعتش همینطور تندتر و تندتر می‌شد.

دیدم بچه‌ها از جلوی اتوبوس به عقب می آیند، به سرشان می‌زنند و مدام داد می‌زنند: ترمز نمی‌گیرد ، اتوبوس ترمزش نمی‌گیره، همینطور اتوبوس سرعتش زیاد می‌شد از روی پیچ که رد شد افتاد پایین و من دیگه چیزی متوجه نشدم و وقتی چشمام رو باز کردم دیدم بیرون اتوبوسم.

 

تعطیلی دانشگاه علوم تحقیقات

در پی حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات، این واحد دانشگاهی چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل اعلام شد.

در اطلاعیه وب سایت اطلاع رسانی واحد علوم و تحقیقات آمده است:

متأسفانه به دلیل واژگونی یک دستگاه اتوبوس دانشجویی در سایت واحد علوم و تحقیقات، تعدادی از دانشجویان این دانشگاه کشته و مصدوم شدند.

ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه، به اطلاع می‌رساند واحد علوم و تحقیقات روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه مورخ ۵ و ۶ دی ماه ۱۳۹۷ به دلیل اعلام عزای عمومی تعطیل می‌باشد.

 

جزئیات حادثه تلخ واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات / دانشگاه دو روز تعطیل شد